Velux der dugger

Kan det være rigtigt at mine velux ovenlysvinduer dugger på den udvendige side sidst på aftenen, vi kan næsten ikke se ud af dem, så det ødelægger jo helt glæden ved ovenlysvinduerne?
Er der nogle der har nogle gode råd?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når duggen falder, falder den jo over det hele - også på veluxvinduer.
Jeg har observeret det samme på mine.
Det eneste du kan gøre er at investere i en god vinduesskraber og vippe vinduet rundt og skrabe duggen af.

Mvh
GUG
Hej smile

Jeg gætter på at dine vinduer er helt nye.
Er de det, kan du bare glæde dig over duggen, da den kommer fordi du har lav-energiglas i = kolde på ydersiden og varme på indersiden. Varm fugtig luft fortætter på en kold overflade. Glæd jer til vinter, for der har i frost-rim på ydersiden smile

Vores vinduer gør det samme.

Mvh
ThomasB
Ok, jeg er ikke alene, men egentlig er jeg da ked af det... hvis jeg havde vist det, tror jeg da jeg havde bygget kviste istedet, velux vinduerne er jo dyre nok.
jeg har sat 2 M12 i hvert af mine 3 rum og det giver dejlig lys, men dug om aftenen, og du skriver rimfrost om vinteren, er det hele dagen? eller også kun om aftenen???

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen smile

Et gammelt "båd-trick" mod duggede vinduer er, et tyndt lag opvaskemiddel. Det virker kun en måneds tid.

Tag en klud med lidt opvaskemiddel og gnid det på vinduet.

Ellers kan du stille et par stearinlys i vindueskarmen, så det varmer vinduet lidt op.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 01-07-2003).]
Kan jeg forstå på jer at ovenlysvinduer er noget skidt når det er lav-energiglas ?

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Nej Nej..

De isolerer jo kanon godt.

Det er derfor du har en høj temp inden for og en meget kold yderside...

Det giver en god komfort indenfor i stuen.

Venligst Njord wink

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis