Montere armatur i gasbetonvæg?

Hej,

Jeg skal forberede en gasbetonvæg til et armatur/blandingsbatteri til vores blikkenslager. Men jeg har i den forbindelse et spørgsmål.

Jeg har en 10 cm tyk gasbetonvæg. På den anden side har jeg 2 stk. 15mm pexrør. Der skal være standard hulafstand mellem rørene. Hvilken måde er den smarteste at montere et armatur (til badekar) på i en gasbetonvæg?

De armaturer jeg har set på, bliver alle monteret udelukkende på ½" røret i væggen. Derfor tænker jeg, at jeg ikke kan nøjes med at bore et lille hul i gasbetonen (så pexrøret kan komme igennem), men bliver nødt til på en eller anden måde at montere nogle "faste" rør?

Håber det er forståeligt. Ellers må I råbe op smile.

HÅber I kan hjælpe.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen???
ved ikk om jeg helt forstår men er vi ude i nogle indmuringsdåser???
Citat fra ulledog

ved ikk om jeg helt forstår men er vi ude i nogle indmuringsdåser???

Det er muligt. Aner det ikke. Kunne være fint at undvære dåserne og bare montere direkte på gasbetonen (det er kun en ½ væg, så jeg kan komme til den fra den anden side).
Du kan ikk montere direkte!! ikk lovligt og nemt anyway....dåserne jeg taler om er en alm dåse til vægamature da alle amature har et standart mål mellem koldt og varmt vand.
helt rigtigt ska du bruge et beslag der er indstillet til det har standart mål som holder dåserne på plads i nøjaktig afstand mens cementen omkring dåserne hærder...dåserne ska sidde mm præcist ellers ka du ikk skrue amaturet i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis