Rundsav

Hejsa

Jeg står overfor at skulle investere i en rundsav. Jeg vil selvfølgelig gerne have det hele til ingen pris ;-)

Har overvejet at købe en kap/gering der kan vendes, dvs en der sidder fast i et bord og som efter vending fungerer som en normal rundsav.
Men så har jeg også overvejet at købe en rundsav, og herefter et bord den kan monteres i - det har jeg set i det lokale byggemarked (Knud Larsen Hvidovre).
Jeg har desuden kigget på DeWalt DW62 - er der nogen der har erfaringer med denne? Koster kun 1300,- virker billigt for en DW.

Nu til det endelige spørgsmål. Kender i steder, evt på nettet, hvor der kan købes kval værktøj til en billig penge?
Hvad ville i anbefale at anskaffe, en der sidder i bord, eller rundsav seperat og så så et bord den kan monteres i?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Jeg ville ikke købe en bordrundsav, med mindre jeg havde massere af plads, hvor den altid kunne stå fremme altid.

Jeg ville købe en ganske alm. rundsav, og bruge de lærer(?) der følger med. Eller spænde et brædt op, som rundsaven kan køre op ad.

Hvilket behov har du for at save? Hvor ofte?

Jeg købte en gang en Skill rundsav til 799,-.
Den har været med i et helt husbyggeri, hvor den ofte har været glemt udenfor i regnvejr. Den kører bare som den skal stadig.

Tænk og Test, som er forbrugerstyrrelsens "medlemsblad", testede på et tidspunkt 10 rundsave, hvor bl.a DeWalt, Metabo, Black/Decker, Bosch, Skill var med. Skill fik prisen som det bedste køb.

Mht prisen, så kig lidt på de forskellige tilbudsaviser. Der er ofte nogle rigtig gode tilbud i. Alternativt kan du kigge på www.dba.dk

Mvh
ThomasB
Bilka har ofte en udmærket rundsav til kr. 299 til at stille på et bord. Den opfører sig ordentligt og kører nu på 3. sæson hos en der bygger om både i sommerhus og hjemme.

Jeg har skam også selv købt een, og den fylder ikke ret meget, har kræfter nok og er det jeg vil kalde "et ualmindeligt godt køb".

Og så til kr. 299 - rørende.


Mvh. JørgenE
Troede Zulu var gået digital. 10010110001010100100101010. smile
Er det rundsav er det klart en Skill du skal købe, som ThomasB også skriver. De der borde til at spænde dem op på er noget dallerværk. Jeg har selv et (fra silvan til 700 kr), det er for let (kan klares med havefliser meeen) og anlægget er for dårligt. Jeg fortryder meget at jeg ikke købte en bygningssav (en af de billige til 1500 kr). Den lille Skill rundsav til 500 kr. har jeg dårlige erfaringer med. Men har du pladsen så ville jeg vælge en bygningssav.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 04-06-2003).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har en Skill 500W og en 1200W.
Til begge har jeg købt nye klinger.
Den lille er nem at håndterer ved småopgaver, hvor den store kommer til sin ret når der skal saves i tykkelsen.

Jeg er god tilfreds med begge save, men først efter de har fået nye klinger.
Min overvejelse er så - måske er en Powercraft også god med en god klinge.

Om Skill kan jeg oplyse at de i sin tid opfandt rundsaven og har stolte traditioner med dette produkt. Dette forhenværende armikanske firma blev på et tidspunkt opkøbt af Bosch. Efter min mening er der ikke nævneværdig forskel på Skill og den grønne serie fra Bosch. Dog er der nogen der påstår at Bosch er lidt mere rubust.
Jeg har også en 710 W håndboremaskine fra Skill. Den er super god og er mindre end mig gamle 400W'er fra Bosch.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

pover craft.

jeg håber ikke at klinge forsvinder ind i skærmen med et smæld.!?! (sawstop) :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis