mine eternit tagplader er utætte

hejsa

mine B6 eternit tagplader fra 1960 er utætte, det måtte jeg konstatere da jeg var oppe og inspicere en ny indækning på en ny skorsten i regnvejr,
mærkede hurtig at isoleringen var våd da jeg kom op på loftsrummet og kunne konstatere at det kommer gennem tagpladerne altså midt på pladerne, som om det siver igennem når der kommer nok vand og vi har jo fået en hel del her på det sidste der er ikke tale om huller eller vand gennem samlinger eller andre synlige utætheder taget har ca 30 graders hældning

kan det virklig være rigtig at pladerne ikke kan holde vandet ude når det regner i længere tid, er det normalt ?confused
eller er det simpelthen fordi de er defekte pga. alder?

det positive er dog at den nye indækning er 100 % tætbiggrin

venlig hilsen
kristian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke bare kondens??
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Det er ikke bare kondens??
mvh
ktm


uha godt spørgsmål!

men det tror jeg godt nok ikke lagde en hånd på et par plader og de var helt vildt fugtige har en vinkel på huset fra 73 og oprindelig bygning er fra 60 dem i vinklen er ikke fugtige ??
Dem fra 1960 er sikkert ikke lagt med fugebånd og tætning ved rygningspladerne, men i 1973, ved jeg af egen erfaring, var man begyndt med div. tætningssager.
Kan det ligge i at udluftningen på den gamle del er bedre = mere utæt vedr. træk?
Jeg har oplevet at et helt nyt eternitskiffertag, simpelthen drev af fugt, pladdervådt og dryppede ned på isoleringen. (Det var ikke mig, der lavede det, men ægte proffer. og rasende dyrt. :-) )
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

jo der er godt nok mere ventilation på den gamle del af huset, men der er brugt skumklodser i rygning!

kan godt følge dig i at det kan være kondens men ville det ikke kun dryppe nogle få steder, det var som om at alt rockwoolen var fugtig ovenpå og flere steder noget mere vådt. desuden synes jeg ikke der har været de store temperatur udsving

jeg har anmeldt det til vores ejerskifteforsikring da jeg gerne vil høre dem om de siger god for at det ikke bliver et problem på længere sigt

gad vide om ikke der er andre med eternit tag der har oplevet det sammeconfused
Jeg går ud fra, der er en afskillelse mellem den oprindelige bygning og tilbygningen - ellers kan du udelukke kondens!

Har set en del ældre huse (og også et par nye... ), hvor der ikke er etableret tilstrækkelig udluftning. Her kan kondensen næsten tapdryppe af eternitpladerne.

Det kan også være, du har en utæthed, som akkumulerer fugt på loftet.

Mvh.

Jan R.
hejsa igen

du har ret i der er ingen adskillelse oppe på loftet det er et stort rum
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis