Billigt træ til sildebensparket (eg)

Hej

Jeg skal have lagt et sildebensparketgulv i egetræ. Men det er jo forfærdelig dyrt!

Er der nogen, der kender til et godt og billigt sted at købe sådan et gulv? Det må gerne være i Sverige eller Tyskland, hvis det gør det billigere.

På forhånd tak for hjælpen
tolse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Du må vist en tur til Das Vaterland og kigge.. smile

Jeg ved ikke med Sverige, men de har vist ikke så meget tradition for Eg, som vi og tyskerne har..

De priser jeg lige har kigget på nettet, med mit ubehjælpsomme tysk, giver ikke indtryk af nævneværdige besparelser, hvis man samtidig skal indregne transportomkostninger og eventuelle garanti-problemer med i købet.

Jeg har set stave herhjemme til knap 400,-/m2, hvilket jeg bestemt ikke syntes er dyrt.. (set i forhold til eks. Junckers ege-planker og Hørnings stave)
Tænker man på at et godt parket gulv nemt holder et par generationer, så er det ikke så galt..

hilsen
Søren
Bauhaus i Aalborg har noget ege-mosaik til 99,-/m2, men det er altså også nogle tynde pinde.. (også 8 mm). Det er jo ikke andet end tandstikker, og efter en afslibning eller to, er der dømt nyt igen igen.. og så er det altså en dyr fornøjelse.

www.massivparket.dk har fornuftige tykkelser til 3-400/m2. Det er faktisk pænt billigt, hvis kvaliteten ellers er i orden.. men det er da bare at bestille et par m2, og prøve smile

Personligt syntes jeg at sådan noget er billigt, rent materialemæssigt. Det holder jo formentligt lige så længe som resten af huset, (hvis det ellers lægges korrekt), hvorimod folk rask væk bruger det mange-dobbelte på hhv køkken/bad, og det afskrives vel efterhånden over 10-12 år..?
Ups.. så lige at Hørning har rest-salg, bl.a. 20 mm ege-stave for 245,- /m2.

Så bliver det vist ikke billigere!

Tlf.:70276600
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis