Ny cylinder til Ruko hængelås

Er der nogen som kan hjælpe med information om, hvorledes jeg skifter den nuværende cylinder (indsats) til en ny type i en Ruko hængelås. Den nuværende cylinder er en 5-stift og jeg skal have monteret en "bankefri" type.

Hvor starter jeg med at skille "dyret" ad, og hvad skal jeg være opmærksom på ifm. udskiftningen af cylinderen?

Der er vedhæftet et billede af den lås det drejer sig om.

Mvh
Piita
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Piita

Er der nogen som kan hjælpe med information om, hvorledes jeg skifter den nuværende cylinder (indsats) til en ny type i en Ruko hængelås. Den nuværende cylinder er en 5-stift og jeg skal have monteret en "bankefri" type.

Hvor starter jeg med at skille "dyret" ad, og hvad skal jeg være opmærksom på ifm. udskiftningen af cylinderen?

Der er vedhæftet et billede af den lås det drejer sig om.

Mvh
Piita

Det ville jeg gå i en meget stor bue uden om, og lade en expert ordne, gå til en låsesmed han kan det "skrammel" der

V.h Håndværkeren smile
Låsen findes både til 5 og 6 stiftet cylindre.
Dog er det ikke sikkert, at der kan isættes en "BankeSikker" cylinder i en 5-stiftet bolt-lås. De fleste Bankesikre cylindre er ca. 5-6 mm længere end de gamle 5-stiftede.
Rådet med, at lade en låsesmed klare opgaven er ikke helt tosset.
Du skal alligevel ud og købe en ny cylinder - og de fleste låsesmede med egen butik skifter den gerne for dig - og ofte uden ekstra omkostninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis