Dobbelt korrespondance.

Hej.
Er der et sted hvor jeg kan finde diagram over en dobbelt korrespondance kontakt.biggrin

Så man kan se hvordan de er forbundet?

Med venlig hilsen Jesper Madsen
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er fordi jeg har købt nogle billige krone afbryder med dobbelt korrespondance (Harald Nyborg model), men de har fælles P, og det kunne den elektrikker jeg havde ude og skulle montere dem ikke få til at virke på hver sit sæt lamper.
Mvh.
Jesper
Så vidt jeg ved sælger Harald Nyborg ikke dobbelt korrespondance afbrydere. De har kun kroneafbrydere. På en dobbelt ksp. er der seks gange to terminaler.
Hvis de har fælles faseklemme, så er jeg ret sikker på at du har fået fat på en kroneafbryder.

Mvh. Steinaa
Hej.
Hvis du tager Haralds nummer 4807, så reklamerer de med at det er krone. Dobbelt korrespondance afbryder.

Men den er med fælles P.

Det er måske en vildledning af køberen.

Med venlig hilsen
Jesper Madsen
Ahh... jeg tænkte i LK-materialer... Jeg har aldrig haft fornøjelsen af at åbne sådan en kontakt. Men hvis der er fælles fase-klemme så må der stadig være fire klemmer tilbage givet at det er en dobb. ksp.
Jeg kunne dog forestille mig at der er en indkøbschef der måske er lidt i tvivl om hvad det er han sælger da jeg er ret sikker på at det er en ganske almindelig kroneafbryder med tre klemmer ialt.

..... man kunne slå et slag for at din elektriker burde kunne kende forskel på en dobbelt korrespondance og en kroneafbryder.... :-)
Annonce
Ja, det skulle man mene.
Kontakterne er udstyret med:
A1....A2
B1....B2
Og den fælles L (P)
Altså i alt 5 klemmer.
Hvordan er den opbygget? Sidder kontaktfunktionen på P og veksler imellem 1 og 2?
Eller sidder kontaktfunktionen på 1/2 og veksler imellem 2/1 eller P ?

Jeg håber at du kan følge mig...
P går ind mellem 1 og 2 på begge kontakter. Dvs.

A1 B1

\_________/
|
A2 P B2

Kan du se denne lille skitse?

Mvh.
Jesper
Hej.

Den var ikke god alle mellemrummene forsvandt.

Kan du forestille dig at b1 og b2 står ude for enden af linjen.
den lodrette streg (|) skal stå midt på stregen med P lige under.

Ellers se den vedhæftede fil her.
Det er en dobb.korr, men det er ikke en LKafb, det er noget billig H-nyborg.Så der er nok derfor din elektriker ikke kender densmile
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis