"lav cykel"

Hejsa,

Spekulerede på, om der er nogle cykelentusiaster herinde, der kan hjælpe mig med at finde en cykel, der kan holde.
Jeg har igen igen splittet krank og gear (indvendige) ad, og i det efterfølgende styrt gik stellet også til....
Det skal nævnes, at jeg vejer 110 kg - og nok er pænt stærkere end de fleste.

Så nu skal jeg have lavet en cykel, der virker.
Formentlig et mountainbike-stel, udvendige gear, skivebremser.
Mit umiddelbare max. er 10.000,- kroner - og jeg vil jo foretrække en standardcykel, så jeg ikke selv skal skrue for meget.

Anybody????

Mvh.

Jan R.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du i den prisklasse tror jeg du skal søge lidt oplysning på en "rigtig" MTB side.

Har selv en TREK 4900 med hydraulisk skivebremser, dog kun ensidigt træk, Men det er en cykel til det halve.. Og den er fin til mit kørsel.

Men du lyder noget mere rå... så mit råd er at opsøge "lidelsesfæller" på nettet eller i en MTB klub.

MVH Njord
Har set på TREK - og stellene ser rigtig gode ud. Men jeg kender ikke længere noget som helst til gear, kranksæt etc.
Problemet er, at jeg udvirker for stort moment på skidtet, når jeg skal op ad en bakke - og kører i alt for højt gear opad. Desværre en kombination af for dårlig kondition og uvilje til at køre langsomt wink Og der bliver ikke bedre af, at børnene ret tit er med i cykelvognen....biggrin

Vil prøve at spørge mig lidt for i MBK kredse.
Tak for inputtet.

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Spekulerede på, om der er nogle cykelentusiaster herinde, der kan hjælpe mig med at finde en cykel, der kan holde.Jeg har igen igen splittet krank og gear (indvendige) ad, og i det efterfølgende styrt gik stellet også til.... Mit umiddelbare max. er 10.000,- kroner

Jeg skal på ikke gøre mig klog på MTB'er, men har du været forbi denne side/forum : http://mtb.dk/messageboard/ ? Mon ikke de skulle kunne gi' et kvalificeret bud på køb af 10K cykel ?

Du skriver at stellet på din "gamle" cykel er gået til, men er der ikke minimum 10 års garanti på/ved stelbrud ?

Thomas
He he - jo, der er masser af garanti, men det gælder vel ikke ved brud som følge af uheld? Anyway, den xxxx-cykel skal ikke ud at køre igen, så det kan være ligegyldigt.
Tak for hintet - skynder mig fluks og kigger.

Mvh.

Jan R.
Chek at specielt bagskifter er ordentlig og at din krak er af fin kvalitet samt at bremser er gode og din fjeder gaffel må ikke blive for ringe heller..

Med de krav blev mit valg TREKken. Det var et kompromis mellem pris kvalitet osv.
Har selv en tendens til at vælge højt gear og træde igennem.. Det er hård ved stel og krank.

Måske skulle du "nøjes" med at udskrive de 5000,- til en sådan eller overveje om du ikke skulle starte her og få lidt flere erfaringer og så ente opgradere cyklen eller sælge den videre næste år for så at købe den helt rigtige skovracer.....

Hvis du ikke er mere inde i MTB verdene end som så, så hold dig til at ofre ca 5000 og se hvad du kan få. Få dig nogle erfaringer og køb siden din helt rigtige skovcykel, så har du også muligheden for at teste af om det er skoven og dig der passer sammen.....

MVH Njord
Annonce
Hej Njord,

Tror jeg vil følge dit råd - 5000 lyder også meget bedre i mine (og måske særligt min kones) ører.
Jeg er en sjælden gang i skoven, men lige så ofte er det bare småture i byen, evt. med ungerne i cykelvognen. "ramt" af unger, kone, gammelt hus og lange arbejdstider, er motion ikke det, jeg får mest af
Men når det en sjælden gang sker, så skal det også bare fungere wink Som en af mine kammerater siger - man må aldrig gå ned på udstyr (dog ment som "lige gyldig hvor ringe man er, så kan man godt se godt ud mens man er det")

Tak for hjælpen.

Mvh.

Jan R.
Det vil jeg tro både du og konen bliver glade for...

Jeg vil heller ikke gå ned pga udstyret... men mon ikke denne eller lignende MTB'er klarer det almindelige slid..... Slidet erfter få motionsture er jo ikke vildt... Men når vi så kommer afsted, så skal det jo virke...

Hust at låsen skal sidde rigtig godt fast.. det skal være en type der er beregnet til en MTB'er.

Held med cyklen og lad os høre dit valg..

MVH Njord

Hej Jan,

Jeg ved det er en ældre tråd, men jeg har lavet en fin guide til køb af Cube MTB i prisklassen fra 6.000 til 10.000,- Dvs. mountainbikes hvor de fleste kan følge med - Skulle andre se denne tråd, kan de finde inspiration  her - http://mtbsporet.dk/cube-2016-mtb-29-guide/

Jeg har læst anmeldelser og tests af de bedste Cube MTB i førnævnte prisklasse, så der er lavet grundig research.

Håber I finden den fyldestgørende :-)

Alt godt, 

Peter - MTB Entusiast

Alt godt, Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis