Ældre Gustavsberg WC løber.

Kære Alle
Jeg har et ældre Gustavsberg WC, der løber. Jeg kunne godt tænke mig selv at lave det, men er ikke særlig handy (jf. mit brugernavn her på siden). Jeg kan således ikke engang finde ud af at få åbnet toppen, hvor knapperne til skyllet sidder (billede vedhæftet).
Jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen af jer kunne fortælle mig;
a) hvordan jeg åbner 'låget',
b) hvad der kan være galt med toilettet,
c) hvad jeg skal gøre for at reparere det.
På forhånd tak for enhver hjælp
Venlig hilsen
Fummelfinger
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Fummelfinger

Jeg har et ældre Gustavsberg WC, der løber. Jeg kunne godt tænke mig selv at lave det, men er ikke særlig handy (jf. mit brugernavn her på siden)

Jeg har været ude for cirka sammen problem med Ifô toilet, og her kom jeg frem til at det var hanetolden som skulle udskiftes. Hvordan sådan en "dims" ser ud i et Gustavberg toliet, er jeg ikke klar over, men her kan du se hvordan den ser ud till et Ifô toliet :

http://kortlink.dk/2uv8

Det sidste af dit spørgsmålet kan jeg som sådan ikke rigtig hjælpe dig med da jeg ikke kender toilettet. Men normalt skal man blot dreje skylle-knappen af, så kan toppen løftes af.

Thomas
Jeg er faktisk heller ikke lige klar over hvordan du skiller dette wc af. Men det er helt via låget du skal have adgang. Enten via en skrue under trykknapperne eller måske under logoet.

Når et wc løber kan det skyldes to ting enten er det skylde membranen som er defekt (mørnet) og derfor ikke lukker tæt. Den sidder i bunden. Ellers også er det via overløbet det løber. Dette skyldes at lukkeventilen ikke slutter tæt. På Gustavsberg er det en gummimembran på størrelse med den 5 kr. Skift evt. dem begge så er du fri for at rode med det igen det næste stykke tid.
Tak for hjælpen. Jeg har nu fået åbnet låget (skulle ganske rigtig fjerne en knap, hvorefter jeg kunne fjerne logoet) og afventer nu, at det bliver mandag, så jeg kan købe pakningerne i et byggemarked eller lign. Vender tilbage, hvis jeg der går total ged i projektet.
Bedste hilsener
Fummelfinger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis