Google-annoncer

Davs.

Er der nogen der meget kort, og på letfatteligt dansk, kan fortælle lidt om hvordan Google-annoncer virker?

Jeg har lige oprettet en Google-annonce på dette websted (lav-det-selv.dk), og har selvfølgelig valgt at køre med (hvad jeg tror er) minimumbetaling/-budget, da jeg intet aner om hvordan konceptet i bund og grund fungerer. Er det medvirkende til at annoncen ikke vises endnu?

Vil der være chance for at annoncen vises UDEN for lav-det-selv.dk, selv om den er oprettet under "Annoncér på dette websted" (oppe i højre hjørne)?

Jeg ved godt at der ligger tonsvis af supportsider på Google selv, men jeg fatter ganske enkelt ikke sammenhængen mellem cost pr. click pr. X antal tusind visninger i sammenhæng med dagligt budget. Og jeg synes ikke jeg bliver klogere af supporten fra Google.

Please, hjælp! confused smile

Med venlig hilsen
FlemmingB

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming.

Prøv at skrive direkte til AllanE.

Mvh. JørgenE
Hej Flemming

Google annoncer er faktisk ret smart både for dig som annoncør men også for google rolleyes da de tjener styrtende summer på deres metoder.

Ok, her er en forklaring på hvordan det virker!

Der vises normalt ca. 5 reklamer på hver side. Det er klart at alle annoncøre gerne vil være på den første side. Da der er kamp for at være på den første side må "man" betale sig til at være på den første side. Prisen er bestemt af flere faktore:

1. Hvor mange andre annoncøre der er på de søgeord du også har valgt.
2. Hvilken klikpris de andre har valgt.

Lad os antage at der er 5 annoncøre på et bestemt søgeord, og de har valgt en klikpris nr 1. 10 kroner og nr. 5 1 krone. Så¨skal du altså vælge en klikpris over 1 kroner for at være på side 1. Lad os ligeledes antage at i følge googles egen beregninger vises dit søgeord ca. 100 gange på en dag samt at der er 10 der klikker på dit link. Du for argumentes skyld vælger en klikpris på 2 kroner. Så er det hurtig hovedregning hvor meget din annonce koster pr. dag. 10 klik a 2 kroner er 20 kroner om dagen.

Nu har annoncøre den mulighed at holde et budget. Altså man kan sige man max vil bruge et beløb om måneden. Google laver igen en beregning. Hvis du gerne vil holde et budget og der er en hvis antal mennesker der klikker til en bestemt pris, så skal din annonce ikke vises hver gang søgeordet kommer.

Lad os antage at dit budget er 100 kroner om måneden og vi benytter eksemplet med den 20 kroner om dagen, så vil din annonce jo allerede have nået max budget efter 5 dage. Google gør så det at begrænse hvor mange gange din annonce vises (Så der kommer en spredning over hele måneden). Igen eksemplet fra før samt budget på 100 kroner vil din annonce vises ca hver 6 gang.

Du skriver at din annonce ikke vises og det kan skyldes 3 ting.

Din klikpris er for lavt sat eller dit budget er for lavt. Disse 2 faktore er bundet op på søgeordet. Det i sig selv er den treide faktor. Søgeord som rejser, sex og så videre er det meget meget stor konkurrence på.

Prøv nogle alternetive søgeord, lavere klikpris eller højere budget. Der findes faktisk en hjemmeside som angiver alle søgeord der overhovedet er søgt på google samt antal gange på hver måned.

Oh, en sidste ting. Hvis du kun handler med det danske markedet så lad være med at lade din annonce vise på andre sprog/lande. Det koster jo!

Håber det var Dansk nok for dig?

Henrik B. Hansen
Hej Henrik

Jamen dog, sikken en kapacitet, så tak for forklaringen fra mig, der har Google knyttet til siden, og synes det er rigtigt godt, da det er (næsten) relevant og uden pop-up osv. - altså rimeligt diskret og ugenerende.

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Hvad mener du med forklaringen fra mig, der har Google knyttet til siden?

Henrik B. Hansen
Hej Henrik.

Lidt kluntet skrevet måske, men jeg har siden Lav-Det-Selv.dk og vi har knyttet Google til den, men du lærte mig en masse, som jeg ikke vidste - det var bare det jeg mentebiggrin

JørgenE
Administrator

Mvh. JørgenE
Annonce
Nåh det forklare jo en hel del.

Det er undskyld sproget skide smart med det her Google annoncer. Prøv at tænke tanken hvilken indtjening disse annoncer giver. Jeg har set søgeord som koster op til 10-20 kroner på klik.

Nu ved jeg ikke hvormange søgeord der findes men nok 100.000 og 200-300 lande. Så lidt hovedregning og fantasi så giver det en indtjening på 2-3 milliader om dagen.

Det er et område som jeg ikke vil citeres for, men jeg kan forstille mig de tjener styrtende summer på denne konto.

Henrik B. Hansen
Hvem er AllanE

Henrik B. Hansen
Ja, du er godtnok ny på siden.

AllanE er søn af JørgenE, og vi startede siden for vel 5 år siden.

Mvh. JørgenE
Hej Henrik.

Tak for dit fantastisk gode svar. Nu står alting om ikke lysende klart, så i hvert fald meget tydeligere.

Du burde kunne sælge din forklaring til Google - de har jo penge nok biggrin. Men det er nok ikke sikkert at de er interesserede i at det skal være så let at forstå biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvordan skrev du din google-kode, så LDS accepterede den??

Når jeg prøver, så ser jeg bare koden under mit indlæg, og ikke selve reklamen, snøft

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-3954308910078543";
/* LDS-BLOG-ENHED */
google_ad_slot = "6666155820";
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis