At fjerne en radiator...!?

Jeg overvejer at få fjernet en radiator i min gang. Må man selv fjerne en sådan eller skal man få en VVS-mand til det? Ofte skal rørerne jo bare "proppes".

Hvis man fjerner/propper en radiator, kan man så risikere, at det blokerer for vandtilførelsen til en anden radiator. Kan de være "serieforbundet" Hvis ja, hvordan tjekker man om de er det?. Altså før man giver sig i kast med at fjerne den ene.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved, så er det ganske tilladt at "proppe" en radiator selv.

Din radiator kan næppe være serieforbundet. Hvad ville der så ske, hvis du skruede helt ned på termostaten? Ingen varme på nummer to heller.

Derimod kan der godt sidde mere en en radiator på samme streng. Men det svarer til en parallelforfindelse.

Tilladt eller ej. Jeg ville klart gøre det selv.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Jeg har fjernvarme, så jeg må hellere få få en VVS-mand til det. Men kan man altid fjerne en radiator uden at det betyder noget for de andre radiatorer i huset. Den jeg gerne vil ha' fjerne er placeret meget dumt, da der er blevet fjernet en væg i gangen.
Hvis du har varmeveksler, så har du et lukket system og må selv afmontere radiatoren. Ved et lukket system kommer fjernvarmevandet ikke rundt i dine radiatorer. Vandet i det lukkede kredsløb varmes i veksleren, hvor det varme fjernvarmevand løber igennem og ud igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis