Beslag forsatsvinduer

Hej

Jeg mangler nogle beslag til mine gamle forsatsvinduer, som udover de manglende beslag er i fortrinelig stand.

Det drejer sig om de beslag der låser / lukker den inderste vinduer. Det er et vingebeslag eller hvad det nu kaldes - og lukker to vinduer når det drejes.

Jeg har prøvet den lokale tømmerhandel, som ikke kan hjælpe mig. Jeg har for nyligt set et ældre renoveret hus, hvor der var sat nye beslag i, så jeg ved at de fåes et eller andet sted.

Har en eller anden en ide om hvor jeg kan finde beslag til gamle vinduer - en henvisning til et firma eller lignende.


Lars:-)

**************
lasse-k
Webside om Børnetøj
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her i Kbh hvor der er mange gamle lejligheder med fortsatsvinduer er det helt almindelig lagervare i alle tømmerhandler.

Der er som reglen 3 slags: Plastik, meget billig, 2 kroner stk. Messing vinger halvdyr, 20 kroner stk. Messing med fjeder, skrue og det hele, helvedes dyr 200 kroner stk.

Green

Jeg har ikke checket, men hvad med CarlF eller Beslaco?

Mvh. Carsten.
Sådan en hedder en "vrider" og kan fås hos Carl-ras (og helt sikkert også Carl-f). Carl-ras har flere slags, fra de helt billige til de lækre messingtyper. En i messing fås vist til en 50´er + moms.
Du kan finde dem på carl-ras.com - mener også du kan købe dem via deres hjemmeside
Tak for det allesammen - lige hvad jeg havde brug for. Det er mig dog en gåde, at den lokale tømmerhandel ikke kunne hjælpe mig:-(

Lars:-)

**************
lasse-k
Webside om Børnetøj
Annonce
Vi har de vridere du søger, hvis du ikke allerede har fundet ud af det selv.

De bedste hilsner

Høkeren

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


STOP NU MED DET REKLAME GØJL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis