Varmt vand i opvskeren

Jeg har før hørt at man har tilsluttet opvaskemaskinen og vaskemaskinen til den varme hane for at spare på strømmen, nu når man har stokerfyr.De ting kører jo døgnet runde når man har små børn!

Er der stadig noget om snakken ?
Gerne kommentarer!
Hilsen Klaus

Det skal lige siges at fyret kan køre på alt dvs det billigste ! årligt 5-6000kr 250kvm

En venlig hilsen Klaus

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener, vaskemaskiner skal være lavet til varmtvandstilslutning, så de både har varmt og koldt vand - ellers bliver det jo svært at vaske uldvask :wink: Også ved skylning er det jo koldt vand, man skal bruge.

På opvaskemaskiner er det jo også blevet almindeligt at vaske på lavere temperaturer (glas har vist ikke godt af over 55 gr?), og måske skyller de med koldt vand først, så madresterne ikke brænder fast? Med mindre det direkte står i vejledningen, at man kan, ville jeg ikke gøre det.
jeg er hvidevarermand i dagligdagen ..............

og det må du ikke gøre ........af flere hensyn

nogle internt i maskinen

og specielt som påpeget ThomP ..... det skal skylles med koldt vand ellers vil tex æggerester brænde fast omgående !

hvis du vil noget i den stil så skift den ud til en korrekt maskine

kan anbefale Hvidevare Brugsen i St.Ajstrup under 9240 Nibe og det er ligegyldigt hvor du bor i landet , de er altid billigere og bedre !

og lige til sidst ....nej jeg arbejder IKKE der :wink:

men det er stedet om du vil have det billige og godt !

Mvh
JCBX
Jeg har hørt om flere der sætter et alm termostat blandingsbatteri fra en bruser før vaskemaskinen. Herefter kan man ved kogevask skrue op for temperaturen. Blot er det vigtigt at skrue ned når man feks. vasker uld el.
Dette skulle efter sigende virke ok og være besparende - ved billig varme vel at mærke.

Med venlig hilsen

Michael
Citat fra BK

Jeg har hørt om flere der sætter et alm termostat blandingsbatteri fra en bruser før vaskemaskinen. Herefter kan man ved kogevask skrue op for temperaturen. Blot er det vigtigt at skrue ned når man feks. vasker uld el.
Dette skulle efter sigende virke ok og være besparende - ved billig varme vel at mærke.


det er sikkert korrekt .........kan godt forestille mig at det var en íde

men IKKE ved en opvasker som der her spørges til :wink:

Mvh
JCBX
Umiddelbart kan jeg forestille mig to (tre) ulemper ved blandingsbatteriløsningen:

1) Er der ikke noget med, at et sådant ikke må stå under tryk?

2) Skyllevandet (som vist er det meste), bliver jo så også varmt, så i stedet for at lade maskinen varme 10 liter vand op, så poster man måske 40 liter varmt vand ud i kloakken! - Jeg ved ikke, om det er præcis 10/40, men jeg går ud fra, meningen fremgår smile

3) Man kommer til at ærgre sig, hver gang man får "babytøj", fordi man glemte at skrue ned 8)
Jeg har set at Miele har et par vaskemaskiner med to vandtilførsler.
En til koldt og en til varmt vand. De kostede bare ca 5000.- ekstra, men det kan være at de er lavet til prof brug og derfor mere slidstærke.

Prøv et lille forsøg. Put lidt blod og æg på en gammel bommulds klud og lad det tørre. Del kluden i to og læg den ene del i 60 grader varmt vand og den anden i koldt vand. Den del der har været i varmt vand bliver aldrig ren igen. Har vasket en del blodigt sengetøj, da jeg var hospitalsmedhjælper.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis