Udskiftning af termostater.

Hej derude!

Jeg bor i en halvgammel lejlighed. Har problemer med varmen. I det ene rum er der monteret termostat som er rimelig ny(måske fem år). I det andet rum findes desværre kun en af disse on-off-ventiler. Nå, men jeg kan ikke tvinge varme ud af radiatoren med termostat, med mindre jeg fyrer den op på fire streger(!) eller derover. Har haft ventilen(den lille med palen) af, rengjort den og smurt den, men det har ikke haft indvirkning på problemerne med opvarmning. Nå, jeg har også tjekket for luft, men der var ikke luft i radiatoren.

Jeg tænker nu på om der er andet at gøre(?). Eller skal jeg skifte hele molevitten med alt det ventil-sjov bagved? Og er det sådan bare lige til? Der sidder Ballofix i både indgang og udgang, så der skulle kunne afbrydes for vandet imens.

Venligst/Anders
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det løser ingen ting bare at skrue pakdåsen ud, og rense den. Trykstiften der sidder i pakdåsen, går ind og trykker på en større trykstift. Det er den du skal ha fat i.
Tag en skruetrækker og tryk frem og tilbage på den, til den går let. Der kan komme lidt vand ved det, men det er normalt, med mindre det direkte sprøjter ud. Hvis der har været lukket for varmen i sommer perioden fks. kan den godt sætte sig. Hvis den kun er ca. 5 år gammel, burde der ikke være nogen grund til at skifte den, da den let kand holde min. 15 år mere.
En anden grund kan være din anden radiator, da du kun har en on/off ventil der. Det kan godt være at den stjæler varmen fra den anden. Uanset bør du få en termostat på den.

------------------
Mvh
JB vvs mm.

Mvh
JB vvs mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind