Gelænder i smedejern.

Min indgangstrappe har et gammelt jern rækværk, der er rustet osv.

Overvejer at få det skiftet til et nyt i smedejern.

Hvem får man til at lave dette ? Det skal jo fastgøres i betontrappen osv.

Findes der firmaer der kan renovere det gamle ? Det skal vel slibes ned og males. Er det overkommeligt selv at gøre det og hvordan ?

Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvor lang din trappe er og hvor meget energi du vil ligge i det og hvilken overflade du vil have. Med en stålbørste rondel på boremaskinen, til du kommer i bund og Hammerlite maling ovenpå, kan give et forholdsvis præsentabelt resultat. Men det kommer ikke til at ligne børstet rustfrit stål.

Green

Som green skriver - det kan (formentlig) snildt renoveres (har nysselig været i London og bliver stadig imponeret over deres smedejerns-rækværker).
Det flotte ved disse er netop deres mange lag maling, der vidner om godt vedligehold.

Men det kræver naturligvis, du har noget reelt jern at arbejde på ;-)

Mvh.

Jan R.
Min erfaring med smedejern er at mange gelænder er rustet næsten op, men er de det ikke kan de evt. skæres ned og sandblæses og galvaniseres og males så de bliver holdbare i mange år igen. Problemet er bare at det nok er ligeså dyrt som at få lavet et nyt hvis ikke man selv kan stå for noget af det.

Alternativt kan man købe alle delene fra ny hos www.smedejern.dk og så selv svejse det op, eller måske få nogen til det.

Så har man også muligheden for at bestemme helt hvordan det skal se ud biggrin
.. Normalt er det noget en smed tager sig af.

mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra PeMa

.. Normalt er det noget en smed tager sig af.

mvh

Peter

Ja det er rigtigt, mener heller ikke der siges andet. Men jeg kender nu mange gør det selv folk der sagtens kan svejse og slibe m.m.

mvh
Peter
Annonce
Citat fra pschack.dk

Ja det er rigtigt, mener heller ikke der siges andet. Men jeg kender nu mange gør det selv folk der sagtens kan svejse og slibe m.m.

mvh
Peter

Nu var mit indlæg tiltænkt ThomasR, der spurgte hvem der laver den slags.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra PeMa

Nu var mit indlæg tiltænkt ThomasR, der spurgte hvem der laver den slags.

Mvh

Tryk på knappen Citat. Så er det lettere at finde ud af hvem dine indlæg er tiltænkt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også