NCS farvesystem, hvorfor denne forskel.

Min kære kone har nu i 3 uger drønet frem og tilbage til farvehandleren for at finde en nyance til jordhulen der passer hendes smag. Vores hus er malet med noget maling der er meget specielt, og som kun maler freaks kender og bruger, siger firmaet Condor Kemi i Glostrup. Det er sgu også god maling, men nu kommer problemet.

Sadolin her i byen har hjulpet os med at finde frem til nyancen S1008-Y20R+10%
Dette med et påskud fra os om at vi også skal tone træmaling til garagen senere (hvilket vi også skal).

Men nu kommer problemet. De der condor kemi kan ikke tone med 1008 kun S1005 og S1010, hvad er forskellen, har deres tonings partner nogle forældede maskiner der kun kan vælge en af de ca. 1700 NCS std. farver eller hvad.

Sadolin har jo også alle de skæve farver f.eks. verdensfarver, hvilke ikke er NCS.

Findes der firmaer der evt. toner mod et lille beløb, på mere fleksible maskiner.

Er der en tonings expert til stede.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeres farve er en condor kemi med nuancen S1008-y20r+10%, korrekt?
og condor kan ikke tone den , NEJ, selvfølgelig ikke, da malinger har ændret nuance pga, sod, snavs og røg ,
jeres farve er selvfølgelig en farve som condor kan blande ,
eller køb en sadolin og den vil også i løbet af årene ændre farve til noget andet end den oprindelige

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Nu vil alle farver jo skifte/bleges i solen, jeg forstår ikke hvorfor du skriver om skidt og møg, man vælger vel som udgangspunkt en farve som man kan lide, vi er ikke igang med at finde nyancen for hvordan huset ser ud i dag (bleget skagengul).

Men de kan ikke indstille maskinen på de skæve farver siger de hos condor, det er jo det jeg skriver mht. sadolin kontra condor.

Men jeg kører ind til dem imorgen og får en forklaring.

MVH

Se Min XSer her

Det skal åbenbart være en meget speciel farve.
Du spørger om forskellen. En beskrivelse af NSC systemet kan du bl. a. finde på
http://www.sgc.sadolin.dk/?page_id=1233

Hvis du køber S1010, dvs med 10 procent kulør så vil du da få den ønskede farve ved at tilsætte en smule hvidt, men jeg tror kun, at det vil være de færreste, der kan se den store forskel på de to farver.
Da malingen åbenbart kun anvendes af malere, er det vel meget naturligt, at de ikke kan tone i alle mulige farver.

I øvrigt synes jeg at det lyder til, at du misbruger din farvehandler og hans hjælpsomhed. Kan han ikke skaffe den pågældende maling hos Condor og dermed også tjene lidt på sin hjælpsomhed.

I øvrigt synes jeg at det lyder til, at du misbruger din farvehandler og hans hjælpsomhed. Kan han ikke skaffe den pågældende maling hos Condor og dermed også tjene lidt på sin hjælpsomhed.

Nej for min garage der er MEGET stor er i træ, og den skal farves med tonet pinotex, og gæt hvem der skal sælge mig det.

Normalt er det malere der handler hos condor, men private kontant kunder kan også handle der, så hvorfor blande de lokale ind i projektet.

MVH

Se Min XSer her

Det kunne jo være at farvehandleren kunne levere til dig til samme pris, men lad det nu være.

Vær opmærksom på, at selv om du har to farver, der videnskabeligt set er identiske når de er i spanden, så kan de godt opfattes som lidt forskellige af menesker, når de er påførte, afhængigt af bundens beskaffenhed f. eks. sugeevne og struktur.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også