Jordspyd

Jeg har et jordspyd foran soklen, der rager 10 cm op af jorden.

Tanken er at der skal anlægges en hævet indkørsel på dette sted, dvs. der kommer et tykt lag grus (ca. 1m) ovenpå.

Kan jordspydet ikke bare blive i jorden på dette sted ? Jord er vel jord, selvom det er begravet i grus ?

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, det kan det godt. Men du skal bare lige montere en anden daase paa spydet, hvor kablet er monteret. For normalt vis naar det sidder over jord, er det ikke en taet daase det er monteret med, og saa er du noed til at skulle have monteret en taet daase.

Soeren
Citat fra ThomasR

Jeg har et jordspyd foran soklen, der rager 10 cm op af jorden.

Tanken er at der skal anlægges en hævet indkørsel på dette sted, dvs. der kommer et tykt lag grus (ca. 1m) ovenpå.

Kan jordspydet ikke bare blive i jorden på dette sted ? Jord er vel jord, selvom det er begravet i grus ?


jo du kan sagtens lade spydet blive under jorden, nede hos din lokale elektriker kan du købe et sæt der netop er beregnet til det, gætter på det koster i omegnen af 150,- kr ( er dog ik sikker på prisen)

du kan os finde den hos www.greenline.dk
søg på jorddåse under jord
den koster knap 60 kr

et andet alternativ er et stykke krympeflex med lim, som kan gå ud over din gamle tilslutning, den er nem og hurtig og kræver kun en varmeblæser eller gasbrænder

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Vær op mærksom på at hvis der lukkes af for vandnedsivning er det muligt at jorden ikke "virker" idet den kun virker hvis jorden er fugtig. Jeg fejlfandt engang på et større EDB netværk hvor der "pludselig" skete underlige fejl. Det viste sig at firmaet havde bygget indgangen om så jordspyddet lå under en trappe. Spyddet blev rygget ud i et plantebed og alt virkede igen.

mvh/ Miro
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis