Stiksav

Hvorfor s**** kan jeg ikke save lige?????
Havde selvfølgelig købt en billig sav....det er dens skyld
Købte en dyrere...hmmmm....det er dens skyld
Har nu købt en dyr svend-----hmmmm---det er vistnok min egen skyld
MEN HVORFOR?
(svigersønnen er tømrer og han griner fælt uden at hjælpe)

sniffer

Sniffer  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sniffer

Jeg kan nu heller ikke save lige med en stiksav, hvis det f.eks er en plade jeg skal skære til benytter jeg en håndholdt rundsav og en retskinne. Der bliver lige! Min stiksav kan ligge ubrugt i månder, ikke rundsaven.

mvh Anders
En stiksav kan save lige, der kræver bare tilmodighed, skarpe klinger og gerne en retskinne. Du må ikke skubbe den fremad, men skal lade den arbejde sig selv fremad - den skal bare lige hjælpes på vej.
Når det er sagt - så har jeg ikke selv tålmodighed til det. Så ligesom Anders henter jeg rundsaven.........

Og glæder mig for øvrigt til at støve min af i morgen, hvor jeg ved, den skal bruges.......

Mvh.

Jan R.
Jeg kan godt save lige efter streg.....det er det lodrette spor der er galt. Klingen går skævt og en klinge til over 120 kr må vel være kvalitet.
Troede først at "noget" var slidt i den gamle så klingen sad skævt men.....

Sniffer  
Det var ellers mange save at udskifte. :x Jeg havde nok skiftet svigersønnen ud med en snedker, inden jeg havde købt den dyre sav. biggrin biggrin biggrin Men tal lige med datteren først.
Bjørn
GGGG ......svigersønnen bliver skiftet, men med en ITnørd, så er jeg lige vidt..
Kan I anbefale hvilken klinge jeg skal købe til rundsaven for at save i en bordplade så den ikke "flosser" (limtræsplade)
Har ingen forstand på klinger til rundsav..kun til stiksav

Sniffer  
Annonce
Hvis klingen går skævt er det netop fordi du har for travlt - du skubber klingen fremad hurtigere end den "kan" og så søger den til en af siderne.

Mvh.

Jan R.
På trods af de hårde tænder på klingen, kan den også blive sløv. Det er et absolut must for et godt resultat at klingen er skarp. Ellers gør som Jan R. skriver. biggrin Bjørn
Jeg fik en Kina-stiksav som gave for ca. 5 år siden. Den havde netop det problem der beskrives. Man saver lige efter en stereg, men snittet bliver ikke lodret. Så fik jeg fat på en Bosch grøn serie, men den savede lige så skævt. I ca. 2½ har jeg næste ikke brugt stiksav. For nogle måneder siden var jeg henne og hjælpe en ven med et lille projekt. Han brugte heletiden sin stiksav. Der var her tale om en ældre blå Bosch.
Jeg greb til lommen og købte mig en Markita stiksav til 1250 kr. + moms.
Det er et fantastisk godt stykke værktøj og jeg brufer den hale tiden. Den saver også i kurver med en normal klinge og snittet er altid helt lodret.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

køb en stiksav med klingestyr.!

så skal den nok save lige. med ordenlige klinder.?

bland andet bosch. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis