tilbygning/vinterhave

hej, er der nogen der ved hvad en vinterhave/tilbygning på 20m2 ca. vil koste eller hvem man skal kontakte for at finde ud ad det....det er nemlig lige hvad vores hus mangler smile smile

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gav 64.000 for 24 m2 for 5 år siden hos Humilius i Løgemkloster. Jeg har for mange vinduer og plast termotag. Selv om jeg lufter ud og blænder vinduerne så bliver der 60 grader om sommeren.

Mit tip :

- fast tag med ovenlys vinduer (250 mm isolering)
- halvmur (jeg har vinduer fra gulvniveau og op (185 cm))
- lange udhæng der kan fange højt stående sol
- lavenergiruder med av-filter (solfilter sættes på inderside)
- 250mm isolering i gulvet (jeg har 200 mm leca - det er ikke nok)
- brændeovn (fås ned til 2000 f.eks. i tyskland)

I dag ville jeg selv have lavet det hele selv (og selv have indkøbt materialerne), så ville jeg kunne have fået ovennævnte ting for samme pris (af de 64000 var 6000 for udarbejdelse af tegning af en arkitekt). Jeg fik alle materialer leveret ifølge tegningen.
Skydedøren er noget af de dyreste (ca. 10.000)

husk at der ikke må etableres fast varme f.esk. vandbåret varme med mindre det skal indgå i helårsbeboelsen.

Erik
Jeg vil nok gå lidt mere radikalt til værks end Erik.
Forstået på den måda at det han beskriver, faktisk er et byggeri i ganske god og brugbar kvalitet. Det vil jeg bestemt fastholde, men jeg vil også sørge for at det kan komme til at indgå i husets helårs areal ( boligareal ) altså lave byggeriet med varme også. Og så må du ikke spare alt for meget på brænde ovnen. ( du burde kunne opnå 20-25% rabat i forhold til listepris ) køb en anerkendt kvalitet. Og sørg for at byggeriet harmonerer med det hus du allerede har.

En dårlig ( grim ) udestue kan sænke salgsprisen på et hus... En god og brugbar kan hæve prisen på dit hus... Og pris forskellen er ikke så voldsom hvis det gribes rigtigt an.

Men prøv at tage en tur omkring www.byggecentrum.dk og se hvad de har udstillet.... der er både noget skrammel og noget brugbart... men inspiration det er jo gratis..

Se iøvrigt på vinklen på mit hus ( det lille billede på profilen ) det er min stur og den er åben til kip ( ca 6m høj ) og på ca 25 kvm der er 3 vinduer i gavlen mod syd, 2 i facaden mod vest og et mod øst samt det lille i kippen. Disse vinduer giver masser af lys, men stuen er vores helårsstue og jeg nyder meget at have lyset hele vejen rundt ( mod nord er der en dobbelt fransk dør ind i alrummet, hvor der gennem køkkenet er vinduer mod nord. ) Desuden er det jo rart at kunne følge lidt med i hvad der sker rundt i kvarteret... men også fordi huset ligge rmeget højt og vi hermed har en ret vid udsigt... 30-35 km i klart vejr... Og specielt oppe i kvistvinduerne, faktisk hele overetagen er der et fantastisk kig rundt i alle verdens hjørner.... Vi er stortset de eneste der har bygget i 1½ plan og kan kigge over de andre et plans huse... desuden giver et hus i 1½ plan også mere fri plads på grunden... Meen det er jo en helt anden historie...

MVH Njord
mange tak for besvarelserene
vi regner helt sikkert med at lave et fast tag og lave det som en udvidelse af husarealet, tager kontakt til et par konsulenter for at få lidt at sammenligne med både pris og formmæssigt vi regner med at skulle bruge ca 100.000,- mine hænder er også skruet godt på så man kunne nok lave noget af det selv........ smile smile

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis