isolering af etageadskillelse

Vi har et 1½ plans hus, og der er meget fodkoldt på 1.sal.
Jeg ved at der er ca. 12-15 cm hulrum som ikke er isoleret mellem etagerne.
Jeg overvejer at bore nogle huller i gulvet og få indblæst noget isolering.
Er der nogler der har erfaringer med det?
Hvilket materiale er at foretrække?
Kan man selv udføre det?
Hvor tæt skal hullerne være?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Naturligvis kan det lade sig gøre !!!

Men erfaringer har jeg ikke.

Hvad er din gulvbelægning på 1. sal ??

Et kraftigt tæppe evt med en trinlydsdæmpende/isolerende plade under kunne klare dit problem på en meget nem måde... Men det afhænger jo meget af dit valg af gulv !

Hvis du skal have et eller andet blæst ind i hulrummet mellem loft og gulv, skal der jo laves et hul mellem hver gulvbjælke...
Hvis du kan komme ind i skunken og isolere den vej fra kan det sikkert blive en fin fin løsning, ellers kan det blive meget besværligt at få adgang til disse mange hulrum.

I mit nye hus er der "kun" ca 50 cm mellem gulvbjælkerne C/C.
I et ældre hus kan der måske være op til en meter.... Men der kan også være udvekslinger, fx rundt om skorsten, trappe osv.Eller støbte gulve i fx bad/toilet. Dette kan give områder hvor du ikke kan få adgang til fra den ene side og derfor skal finde et andet sted at få adgang fra.

MVH Njord
Hej

Vi har netop i sommers fået isoleret vores etageadskillelse, pga. træk/støj. Det har taget 80% af støjen (vil jeg tro), omkring træk er det svært at sige, fordi vi fik indsat vindbrædder samtidig, men der er ihvertfald ikke fordkoldt mere. Vi fik isoleret med rockwool, da Isover siger at deres isolering ikke hjælper på støj!!! Det blev gjort fra skunken og kostede ca. 10000 kr. incl. moms for 104m2.

/Claus

Morten
I et halvanden-plans-hus er der for det meste samme temperatur både oppe og nede, og så kan det ikke være på grund af manglende isolering at der er fodkoldt. Men ofte kan det blæse ind under gulvet fra uopvarmede skunkrum, og så bliver der fodkoldt.
Indblæsning af mineraluld vil hjælpe på dette, men en tætning ude i skunken vil hjælpe lige så godt, og er meget billigere, -du kan gøre det selv. Indblæsning vil hjælpe på lydgennemgangen, hvad enten du vælger sten- eller glasuld.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis