Oliefyr - krav til udluftning

Hej.

Har et oliefyr, hvor jeg kun har et ventilationsrør på 10x10 cm der går til afgang på loftet.

Er dette tilladt, eller skal det have afgang over taget.?

Mener at have læst det skal ha afgang på taget.

Derfor vil jeg gerne komme udenom dette, ved evt at isætte en dør med åbning som giver ventilation hvis det er lovligt. Tænker evt at skære de nederste 5 cm af døren så der kommer luft ind til fyret. Kender i reglerne og om jeg kan nøjes med at skære lidt af døren hilsen Michael




Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal du spørge din skorstensfejer om. Det er hans område.


Elektronikteknikeren

En tommelfinger siger at man skal have et lige så stor et areal til friskluftforsyning som skorstenens lysning.  I praksis kan man godt nøjes med 1/4 eller et vindue på klem.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er friskluft det samme som hvis udtaget går til loftrum eller skal detdet igennem eternittag?


Michael

Frisk luft indtaget er for fyret får tilstrækkelig luft til forbrændingen, mener der kræves 5cm2 pr kw.

Michael.ego skrev den 23-10-2017 20:59:45

Er friskluft det samme som hvis udtaget går til loftrum eller skal detdet igennem eternittag?

 Oha, ret beset bør luftindtaget vel ikke ende på loftet grundet brandfare, men man bruger jo plastrør til udluftningskanaler. Det er nok ikke der du får de store problemer med myndighederne forudsat der er udluftning af loftet. 

Men det er, som Gregersen siger, nok din fejer der ved mest om det. Han er jo ikke længere væk end brugen af et ottecifret tal kan skabe kontakt.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis