Afstivning af system hegn, der er monteret på stolpesko

Hej 😀 jeg har lavet et system hegn med dobbelt sidet klink.  jeg har monteret stolperne på stolpesko.  Det har jeg gjort fordi der er så meget vand i jorden så da vi gravede huller til at støbe i, kom vandet op til terræn. 

Det hele ser rigtig fint ud nu. Men midten af langsiden bøjer lidt indad imod terrassen som hegnet er bygget rundt om.     

Har i en kreativ løsning på hvordan jeg kan afstive langsiden, så den ikke er skæv?   


Jeg har selv en ide om at sætte en afstiver i form af en stolpe der går skævt ned i jorden fra Ca. Midten af den stolpe som der er på midten af langsiden.  


På forhånd tak 


Flemming
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er fint med en skråstiver, men det er kun en (effektiv) nødløsning. Det ser da "forfærdeligt" ud.

Stolpesko med kun et enkelt stykke "rundjern" er slet ikke egnet til formålet. De er beregnet til byggeri med afstivninger, f.eks. en carport.

Jeg mener at der nu findes "stolpesko" hvor der er 2 stykker fladjern helt nede fra støbningen. De skal så sidde med et fladjern på inderside og et fladjern på yderside af din stople. Det giver en helt anderledes stabil løsning.


Søren O

Nu ved jeg ikke hvordan mulighederne er, men et par fag hegn vinkelret på, vil stive gevaldigt af.

Jeg plejer at bruge denne type stolpesko, dem er jeg god tilfreds med.

(har købt både i Bauhaus og Jem og Fix)


Vi prøver igen, i morgen --

Tak skal i ha :-)  hegnet er sat op og derfor kan jeg ikke bare lige skifte stolpeskoene ud.   inden jeg satte det op ville jeg have haft stolpesko med gafler, altså sådan nogle med to sider der går op omkring stolperne.  Men stolperne er 90x90mm. Og de stolpesko jeg kunne finde var på 75mm eller 100mm. Så enten var de for små eller for store. Så derfor valgte jeg de L formede.  hegnet har to vinkler og det hjælper heldigvis en del på at stabilisere det. Det er kun på langsiden der er et problem, hvor det laver et lille knæk. 


Flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis