Termisk overløbssikring (sprunget)

Hej folkens

Jeg roder lidt med varmen i det nye hus hvilket begynder at køre meget godt. Jeg har dog opdaget at den termiske overløbssikring har været aktiveret. Kan man resette den eller hvad gør man der ?

Mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Termisk overløbssikring til hvad og hvor? Har du et billede af sikringen?


fase

har du prøvet at trykke på den røde knap øverst på sikringen, når temperaturen er faldet?


fase

Jep, det hjælper ikke

Jack M skrev den 22-10-2017 09:01:45

Hej folkens

Jeg roder lidt med varmen i det nye hus hvilket begynder at køre meget godt. Jeg har dog opdaget at den termiske overløbssikring har været aktiveret. Kan man resette den eller hvad gør man der ?

Mvh

 Den skal lukke selv når temperaturen på føleren falder under 95 grader. Utætheder skyldes normalt der er kommet en urenhed i klemme. Du kan prøve og skille og rense/smøre med hanefedt. Bliver den ikke tæt hedder det udskiftning. Husk lige og teste den i kogende vand inden montering, så du er sikker på den virker hvis du får tilbagebrand igen. Du skal samtidig sørge for at tætningslisterne på låget på magasinet er hele så det lukker lufttæt. Omvendt, et utæt/ikke lukket låg er = tilbagebrand.

Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Jeg har nu sat en helt nu på, lige købt.. den er kogt som du siger der så den åbnede, men den lukker ikke igen nu den er blevet kold skulle den ikke det eller ?

Jack M skrev den 22-10-2017 15:28:24

Jeg har nu sat en helt nu på, lige købt.. den er kogt som du siger der så den åbnede, men den lukker ikke igen nu den er blevet kold skulle den ikke det eller ?

 Den skal lukke helt af sig selv, som jeg skrev i sidste indlæg. Sidder der ikke et fremmedlegeme inde i ventilen og spærre, må det være en bytter som jeg ser det.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis