Dagrenovation, skal skraldemændene Tille skraldespanden tilbage

Er der nogle der ved om skraldemændene skal stille skraldespanden på plads efter tømning? 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det generelle svar må blive nej. Mange steder skal skraldespanden også stilles frem. Det kommer helt an på den enkelte kommune hvad der gælder. Du kan sikkert se de aktuelle regler i din kommunes affaldsbekendtgørelse inde på din kommunes hjemmeside.


Søren O

Det er defineret af kommunen i det underliggende udbud. Skraldemanden kan vaske, pudse og stille tilbage, hvis kommunen (og du som borger) betaler for det.

I min kommune stilles den ikke retur. Det passer mig fint. Så er lastbilen hurtigere videre, prisen er i bund og der er mindre larm fra plastikspandens hjul når den kører forbi mit soveværelsesvindue kl. 05:15 (hvor jeg alligevel er oppe). 

Kan let tage den med retur når jeg går forbi ved lejlighed. 

Jeg kan kun finde information omkring adgangsforhold, men intet om hvor de skal stille den når den er tømt... 

Grunden er jeg har en udlejningsejendom, hvor jeg skal forbi en gang i ugen og køre skraldespanden på plads

Takker for svarene. 

Har intet imod selv at køre den på plads privat, dog lidt træls at skulle køre ind til byen for at køre skraldespanden 10 meter :-)

Annonce

Så få lavet et lille skraldeskjul på din side af skel mod fortov? Så må beboerne ud til vejen med skraldet.


Elektronikteknikeren
ejnarmc skrev den 21-10-2017 09:57:33

Takker for svarene. 

Har intet imod selv at køre den på plads privat, dog lidt træls at skulle køre ind til byen for at køre skraldespanden 10 meter :-)

 Men henter skraldemændene spanden 10 meter inde på grunden?
Her hos os, skal de stå max 2 meter fra vejkanten, og der skal være plant køreunderlag (dvs fliser eller asfalt), ellers bliver de ikke tømt.
Mine naboer skal huske at køre deres spande ud til vejen, hver 14 dag, når vi får tømt, fordi de har en gårdsplads med grus. Jeg har bygget et "skjul" til dem, og her henter skraldemændene spandene og sætter dem på plads igen.
Det er en fordel når der skal tømmes, men omvendt skal jeg gå "hele vejen" ud til fortovet med mit affald...        


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gregeren skrev den 21-10-2017 11:00:04

Så få lavet et lille skraldeskjul på din side af skel mod fortov? Så må beboerne ud til vejen med skraldet.

 Netop det har vi gjort så behøver man (vi og skraldefolkene) ikke spilde tid på at køre frem og tilbage med beholderen (især træls hvis der glemmes en tømning). 

Til gengæld skal man være indstillet på at forbigående gerne mener sig berigtiget til at benytte affaldsbeholderen, og ofte det forkerte rum, med det resultat at affaldsbeholderen så ikke bliver tømt.  

I Herning kommune kan man spare lidt hvis man kører spanden ud til vejen. Det har jeg ikke tilmeldt mig, og de henter den derfor 10-12 m inde på grunden. Og den bliver kørt tilbage men stilles "ALTID" på modsatte side af papirs beholder. Resultatet er at konen kommer til at smide i den forkerte, så jeg skal stå på hovedet for at få det skilt ad. Jeg har tænkt på at sætte en seddel på. der roser dem de enkelte gange den står rigtig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har bygget en del om hvor skraldespanden har stået forskellige steder undervejs.

En lille erkendelighed op til jul og ellers et venligt ord undervejrs har gjort underværker. I dag har jeg det bedste samarbejde med skraldemændene.

Der er intet forkert i at smører hist og her - bare man selv får gavn af det. ;-)   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis