Lydisolering af gulv ned til underbo

Hej med jer.

Jeg bor i en lejebolig nu på 20 år. Jeg har et problem med meget støj fra min underbo. Hun har et lille barn på 3 år. Som virkelig er i gang med at opleve verden - og det skal han selvfølgelig have lov til.

Det betyder blot for mig, at jeg stort set ikke har ro i min lejlighed. Jeg er obs på almindelig nabostøj, som selvfølgelig indgår, når man bor i etagebolig.

Larmen der efterhånden er begyndt at gå mig voldsomt på er: Løb og cykel indenfor. Det er konstant. 

Derfor tænker jeg: Kan jeg ved at lægge termoplader på mine gulve i min lejlighed, samt et tykt tæppe reducere støjen fra underboen og op til mig? Eller vil det kun afhjælpe støjen fra min lejlighed og til hendes?

Jeg har undersøgt prisen - og det bliver ca 20.000 kr. Hvilket jeg gerne vil betale, hvis det hjælper på min situation.

Håber på svar :)


<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Isolering i tykkelse, der kan gå under en dør, vil kun hjælpe lidt. Er det betonbyggeri du bor i? Ellers er der etageadskillelsen, der kan isoleres eller loftet hos underboen.

Lyd kan også vandre gennem vandrør og faldstammer.


 

Mange tak for svar Uldal

Så jeg kan godt bruge termopladerne eller...? Nej jeg bor i murstensbyggeri. Har kontaktet ejendomskontoret for at høre, om jeg kan få tilladelse til at isolere etageadskillelse - og det fik jeg nej til. Så det er ikke en mulighed. Ej heller isolering af loft hos underboen. Det går underboen ikke med til.

Så det handler udelukkende om isolering af lyd i min lejlighed, men som selvfølgelig mindsker lyden fra underboen... God ideer modtages med tak



<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis