Må jeg gøre med mit renvand hvad jeg har lyst til ?.

Har bagsiden af huset, Hele grunden skråner væk fra huset. Der er 6 meter fra huset en stor græsplæne. Jeg har ca. 40 m2 tag på bagsiden. Må jeg lede vandet fra taget ud på græsset. Det er jo ikke meget vand der kommer fra sådan en flade. Græsset er med god muld og jeg lader ofre min regnvands beholder løbe over, og så havnder det samme sted som jeg måske kunne overveje at føre det hen hvis kommunen siger der skal 2 strengs system.

MVH 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har afløbsinstallationer skal regnvand holdes på egen grund, hvis ikke fx. ved stråtag kan du fint lade det løbe ud på græsplænen. 

Du må gerne lede det ud på jorden. Men med de regnmængder, vi efterhånden oplever her i DK, kan du risikere plørede områder i græsset. 40 kvm giver mere vand end du drømmer om. Kan du lave en rende med sten og lede vandet ned i bunden?


 

Prøv at søge på "Rørcenter-anvisning 016". Den er fra 2012. Der er rigtig mange oplysninger.


Søren O

Du kan jo også grave faskiner ned, det må man gerne selv lave, bare man holder sig til de afstandsregler der er.


Vi prøver igen, i morgen --

Pas på hvor det havner henne. Du bliver ikke populær hos naboen hvis det løber derind.

Det afhænger faktisk af hvor du bor!

I det område hvor vores grund ligger har kommunen udstedt forbud mod nedsivningsløsninger fordi vi har leret jord med højt grundvand (så jorden kan reelt ikke håndtere vandmængderne). 

Så jeg ville smutte forbi kommunens hjemmeside eller ringe til forvaltningen før du etablerer noget 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis