Efterisolering vs vinduer?

Hej alle!


Jeg har sidste år fået nye vinduer i sat og i den forbindelse havde jeg ikke overvejet at efterisolere - hvilket jeg nu har fundet ud af at jeg gerne vil (udefra). Dette medfører en ekstra tykkelse på huset udefra på en ca. 10cm hvorved vinduerne ender med at få en dybde/tilbagetrukket længde på 15-16 cm.

Jeg vil helst undgå at rykker vinduerne, da jeg har været så smart at få ret dyre marmor karme indvendigt men hvis det endelige resultat er forfærdeligt, så kan jeg jo blive nødt til det.


Synes i at det er forfærdeligt såfremt vinduerne er tilbagetrukket en 15-16cm? :-) Det svarer ca. til sålbænken som ses på billederne.

Har uploadet billeder også af nuværende situation.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her i den lille by hvor jeg bor har flere huse fået en omgang udv. isolering uden at vinduerne er flyttet med ud, det ser nu ret fornuftig ud. Faktisk er en af byens største og højeste huse (gl. bagerforretning der nu er lavet om til lejligheder) pt. ved at blive isoleret udv. 

Jeg har bemærket at pudslaget der bliver smurt uden på isolering og armering er ganske tynd ikke over 1 cm. Så jeg tænker det nok ikke tåler ret mange stød eller spark. 

Ps. Jeg kan se at firmaer der udfører den slags også kun typisk giver 5 års garanti mod revner og sætningsskader.     

Hej.

Hvis du lader vinduerne sidde, hvor de gør nu, så vil du stadig have den samme kuldebro ved vinduesfalsende.

Det vil ikke anbefales at lade dem sidde hvis der ikke i forvejen er udført kuldebrosisolering imellem inder og ydervæg ved vinduesfalsende 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis