Lukning af gammel aftrækskanal i taget

Hej,

Vi har en et gammelt rør, som går mere eller mindre lodret ud af vores tag. Det har oprindeligt været brugt til luftindtræk for WC kloak systemet.

Vi har for nogle år siden lavet nyt badeværelse på første sal, og sat et mere tidsvarende luftsystem på kloakken. Vi brugte kanalen ud til en ventilator, men nu viser det sig, at der kommer vand ind udefra, og vi vil gerne prøve at lukke den midlertidigt, da alt andet er et for stort projekt.

Det skal gøres indefra, og jeg tænkte, at man kunne bruge et materiale som isoleringsrør, men jeg kan ikke finde nogen massive af den slags nogen steder.

Så er der nogen, der kender et vandtæt materiale, som kan skubbes ind og slutte tæt, og tages ud igen, hvis det viser sig, at vi er nødt til at lave hele konstruktionen om?



Mange hilsner
Maria
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan i ikke få et par kloak bøjninger på, så røret vender 180grader på toppen og peger nedad. Så regner det ikke ind.


Elektronikteknikeren

Ved ikke lige hvad en tidssvarende løsning er. Men man kan da hurtigt skifte et par tagsten eller en plade.

Mange tak for svar!!

Problemet er at komme til udefra, det er nærmest umuligt uden stillads (2.sal) og sådan en gammel gavl hvor taget går ned et stykke..

Og røret stikker i forvejen ikke helt lige op, det er med knæk, men regnen kommer ind, når det blæser..


Mange hilsner
Maria

Som midlertidig løsning kunne man fylde Pu skum i røret indefra, men det skal være over taghøjde


Elektronikteknikeren

Tak igen.

Jeg har i dag lukket det midlertidigt med rørisolering, som jeg har presset sammen og sat i bunden af røret. Det kommer ikke til at være den permanente løsning, men vi kan ikke komme til taget på det sted uden kran eller stillads, så det duer ikke at lukke det derfra lige nu.

Fedt at I svarer!!!


Mange hilsner
Maria
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis