Altan, hvordan er reglerne for placering størrelse osv?

Hej med jer.


Jeg savner reglerne der fortæller hvor man må placere en altan.

Det er i primært i forhold til skel højder osv. 

Placeringen er på et alm parcelhus, men da grunden er en kende smal vil jeg genre lige sikre mig kendskab til reglerne...

Jeg kan tilføje at der ikke er lokalplaner for området, og at der er tale om en placering indenfor byzonen.

Meget gerne i form af link til placerings reglerne..


MVH Njord


MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der er forskellige regler for område til område, så de enste der kan svare på det er teknisk forvaltning, i din kommune


På Vejle kommunes hjemmeside er der en lidt vag formulering, der siger at bygningsdele fx skorstene, altaner og gavltrekanter på passere det skrå højde plan.

https://www.vejle.dk/borger/mit-liv...jeg-bygge/

Men om det så betyder at dele af altanen eller hele altanen må lige over dette er lidt svært at tolke....

Det er nemlig et potentielt problem, med afstanden til skel / skrå højdeplan, men afhængig af tolkningen....


Jeg har skrevet til kommunen for at få lidt mere viden omkring området.


MVH Njord

Hej.

Altanen skal placeres min 2,5 m fra naboskel og skal overholde højdegrænseplanen når den udføres over 300 mm over terræn jf. bygningsreglementet.

 http://bygningsreglementet.dk/br15_...id301/0/42


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Takker. Dejlig brugbart.

Så er der bare problemet med det skrå højde grænseplan. Udregnes det som en højde i skel og relativt i forhold til dette vandrette plan eller er det en højde der udregnes relativt i forhold til naturligt terræn og afstand til skel?

Noget der ikke giver tolkningsproblemer for en vandret grund... men en med kuperet terræn, er det ret relevant....


Tak for en god og forståelig henvisning.


MVH Njord

Da jeg skulle lave veranda på vores skrående og kuperet grund stod der at læse følgende vejl. i papirene. 

"For bebyggelser på skrånende terræn eller terræn med større niveauforskelle måles fra et eller flere niveauplaner, der fastsættes af kommunalbestyrelsen. Niveauplanernes beliggenhed skal på entydig måde fremgå af byggetilladelsen, normalt ved angivelse af planernes koter. Der kan efter behov fastlægges flere niveauplaner for samme grund"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis