Reparere loft efter nedtagning af stuk - store huller!

Godaften derude :)


Vi har i forbindelse med vores kæmpe renoveringsprojekt valgt at rive den gamle gipsstuk ned (den var simpelthen så grim!) men i den forbindelse har den jo også revet en god del af væg/puds osv med ned. Så hvordan fikser vi nu lige de lange stræk af huller som er kommet? Det største problem er jo der, hvor loftets træbrædder ikke kommer helt ud til væggen og det så gaber med et par cm..


If it's stupid and it works then it ain't stupid.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer jo lidt an på hvordan du vil have dit loft afsluttet. Jeg har lavet en bue i pudslaget sådan ca. 10  cm på loftet og 10  cm på væggen. Der hvor buen starter og ender er der sat 2 kraftige lister på. Så kan man se hvor loftet slutter og væggen begynder.

 I så fald skal du have sømmet nogle smalle lister på, så de danner noget nær en bue, Med pap søm  sømmes så kyllingetråd på din konstruktion og efter følgende pudses det med mørtel med ganske lidt cement i. 

Vil du afslutte mere lige skal du også have det kyllingetråd på og derefter pudse det op. Det gøres ad flere omgange og lade det tørre noget, så det ikke  falder ned i hovedet på dig. Jeg har før hørt eder og forbandelser i den anledning


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 01-10-2017 23:41:07

Vil du afslutte mere lige skal du også have det kyllingetråd på og derefter pudse det op. Det gøres ad flere omgange og lade det tørre noget, så det ikke  falder ned i hovedet på dig. Jeg har før hørt eder og forbandelser i den anledning

 Vi vil nok gerne at det afsluttes lige - vi påtænker at sætte stuk op igen (ikke af gips dog!).

Kyllingetråd? Terracottavæv?


If it's stupid and it works then it ain't stupid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis