Ledhejseport

Hvad skal jeg bruge af værktøj, til at skære en ledhejseport mindre i bredden? Porten er isoleret med en 40 mm kerne imellem aluminiums-yderpladerne.

Vinkelsliber, bajonetsav, stiksav eller fukssvans?

Mvh Jens

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har set svaret i den anden tråd. Du skriver at porten er 244 cm. Men det interessante er bredden på porthul og bredden på den nye port. Har du fået porten leveret ?

Når jeg skriver i den anden tråd at det ikke er muligt at skære af i bredden på en ledhejseport, så er det naturligvis med forbehold. Det kan lade sig gøre, det gør de jo hver dag på fabrikken, fordi de bliver leveret i mange forskellige mål. Jeg har da også selv tilpasset en industri port til min private garage. 

Når du har portpladerne, skal popnitter bores ud så kanten kan tages af - så skæres det rette stykke af ( i så tynd aluminium kan du save forsigtig med  rundsav eller måske med vinkelsliber ) - Kanten sættes på igen med popnitter - ledbeslag flyttes ind på rette plads.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er et løst stykke rustfrit stålkappe, som sidder løst ind over enderne. Når de sidder på plads som port, låses de af hinanden, så der er ikke nogen popnitter. Jeg vil forsøge med rundsav og en fintandet klinge til aluminium. Jeg tænker at et prøvesnit vil være en fordel inden jeg skær det rigtige mål, men snittet bliver jo ikke synligt inde i kappen, så risikoen er nok minimal😃

Tak for hjælpen Erik

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at du kom med de mål: bredde på portplader og hul bredde. Jeg har en mistanke om at du er ved at gøre noget forkert.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis