Bedre bakkamera på Ford S-Max

Jeg har en Ford S-Max fra 2014 som jeg er utroligt glad for, men én ting jeg ikke er så imponeret af er bakkameraets kvalitet, i dagslys er det bare dårligt og svært at se detaljer på,  men om natten er det fuldstændigt ubrugeligt, bare sort skærm. Kan man opgradere kameraet på nogen måder, ved godt at kameraets opløsning skal passe til skærmens osv. men man kunne jo godt forestille sig at man kunne få et kamera med bedre lysfølsomhed?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg har samme problemstilling og vil bare høre om du har fundet en løsning?

Vores forrige bil havde bakkamera, det er vores nuværende bil ikke født med, og det savnede konen. Løsningen blev et 2-delt dashcam med night vision (infrarød) der både filmer ud af for- og bagrude. Fås også som indbygget i bakspejlet som her: https://www.dcams.dk/products/x6-hd-bil-kamera 

Ps. Inden der blev installeret den nuværende løsning, havde jeg blot et almindelig dashcam i bagruden (skærmen kunne man så se i bakspejlet). Iøvrigt havde det kamera en præventiv virkning på bagvedkørende bilister når de fik øje på kameraet - de blev helt gode til at holde afstand.   

Kan du ikke bare opgradere baklyset - evt til LED med samme effekt som de oprindelige.

 

Jeg har på fornemmelsen at det nu, 5 år senere, er løst på en eller anden måde...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis