På spanden mht fliser

Vi er ved at lave en 1. sal på vores hus, og i den forbindelse vil vi meget gerne fortsætte de fliser vi har i køkken/alrum, bryggers og nuværende entre ind i det rum, der bliver trappeopgangen.

Vores hus er fra 2008, så det kan jo næsten dårligt være en antik flise, der er brugt - men for pokker - vi kan simpelthen ikke finde den! HVAD gør en klog, der gerne vil spare udgiften til at brække fliser op i en stor del af stueetagen. Det bliver jo horribelt dyrt. Hvor finder man en flise?

Vi har naturligvis gennemrodet loft og andet for at se, om vi ikke var så heldige, at der kunne være en kasse til overs - men forgæves. Flisen er ca. 32 x 32 og kan bedst beskrives som varm beigemeleret. Fliserne i badeværelserne er fra Bauhaus, og jeg har en ide om, at de her muligvis også er derfra. Jeg tænker, at de hører til i den billige ende. Nogen bud?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke engang sikker på, at selvom i finder den samme flise, vil de være HELT ens. Der er vist forskel på batches så feks andet batch af samme flise vil ikke matche første batch. Ved selvfølgelig ikke om det gælder ALLE fliser men det var det de fortalte os i Bad&Fliser i lørdags.

Ellers kan man jo vælge at lægge en kontrast i stedet - lad være med at lægge noget som ligner, det er 100% tydeligt at det ikke er de samme fliser.

Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp dog :/ Men held og lykke med projektet!


If it's stupid and it works then it ain't stupid.

Vi havde lidt samme problem på et tidspunkt i vores hus. Her skulle brækkes lidt af gulvet op for at lave gulvvarme, og jeg vidste ikke hvilken flise det var, eller hvor den var købt. Gulvet skulle op under alle omstændigheder, så jeg pillede forsigtigt en flise af og kørte ned til hvor jeg gættede på man ville købe fliser i mit nærområde, nemlig Næstved Flisecenter. 

Jeg viste dem flisen, og tænk sig at den flise havde de på lager. Som det bliver nævnt er fliserne lavet i serier af brændinger, så den nye fliser matcher ikke 100%, men det er dæleme tæt på.

Havde Næstved Flisecenter ikke haft flisen var jeg kørt videre til Bauhaus, Silvan osv osv, jeg var bare heldig at ramme korrekt i første stop.

Jeg ville tage dit billede og køre rundt til de forskellige byggemarkeder i dit nærområde og høre om den evt kan være købt der. 

Held og lykke med det :-)

Tak for svar

Det gør ikke noget, der er en lille farvespilsændring - tænker også at fugen nok er svær at få til at se ens ud ved + 8 år, men det ville gå an. En flise der ligner kommer ikke til at ske.

Jeg gjorde lige akkurat det, at jeg tog billede og kørte i Bauhaus, men de meldte klart bord, selvom de havde en der lignede. Ham jeg snakkede med sagde mere eller mindre, at hvis det var mere end 6 måneder siden en flise var købt, så kunne det ikke betale sig at lede. Hvorefter jeg påpegede, at han stod foran den flise der var brugt på samme tidspunkt i badeværelserne.

Det kunne da godt være, at jeg skulle prøve at køre rundt til dem alle sammen - måske endda hive fat i den tidligere ejer og spørge ham, om han tilfældigvis kan huske, hvor den var fra. Tænker bare lidt det er et longshot...

Man burde åbne en virksomhed i en kæmpe lagerbygning og så bare storkøbe af udgåede restpartier af fliser. De bliver jo deres vægt værd i guld nogle år efter   

Natur skrev den 26-09-2017 14:17:27

Det findes skam - Vivild Fliser.. https://find-aaben.dk/allingabro/vi...iser-16389

Jeg kan så se, at deres webside er nede.. men han har "næsten alt" (blot desværre ikke de fliser vi manglede for 1/2 år siden)

Eksisterer de stadigvæk? Synes jeg googlede mig frem til at de var lukket...

Så må jeg jo bare køre der forbi en dag, hvor jeg alligevel er i det jyske. Skulle jo bare helt have en flise med at sammeligne med. Tror ikke jeg bliver så populær, hvis jeg beder manden forsøge at lirke en flise op af gulvet.  

Tør bare næsten ikke tænke på, hvad merprisen vil være (på et i forvejen alt for dyrt projekt), hvis der lige skal pilles fliser af i både gang, køkken alrum og bryggers. De går jo også ind under skabene i køkken og bryggers   

Annonce

Jo, han eksisterer skam stadig.. men tag nogle gode billeder - og ring evt. til ham.. hvis du ca kan sige årgang, så har han en hukommelse der siger spar 2 :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vivild fliser får såvidt jeg hans fliser fra udlandet og ikke danske byggemarkeder. Så skulle man være meget heldig om det lige er den samme flise han har hentet hjem fra udlandet...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 26-09-2017 16:01:36

Vivild fliser får såvidt jeg hans fliser fra udlandet og ikke danske byggemarkeder. Så skulle man være meget heldig om det lige er den samme flise han har hentet hjem fra udlandet...

Jeg spurgte den gode sælger i Bauhaus om man evt. kunne tyde noget af mærkningen bagpå fliserne - og hans svar var at der stort set stod Made in Italy på dem alle sammen. Så jeg tænker at langt hovedparten af de fliser vi alle sammen går på til dagligt på en eller anden måde stammer fra udlandet ;-)

Pointen var at Vivilds fliser ikke kom fra byggemarkeder. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er nu ret sikker på, at han også har nogle rester fra byggemarkeder - men man kan jo ringe og spørge.. :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis