Speedometer virker ikke

Hej Alle


Har en gammel corrolla fra 1999. Den kører super fint og er i god stand. Den anden dag da jeg skulle ud at køre virkede omdrejningstæller og speedometer ikke. Der er strøm til alle dele af instrumenterne, og når man sætter tænding på går begge instrumenter fra minus op til 0. Men den registrer ikke at moteren kører, og altså hvor hurtigt man kører.

Jeg har tjekket sikringer, men ingen af dem er gået. Er dette en typisk fejl, og har I nogen bud på hvad der skal til for at fikse det?


Mh Elias


E
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Erdu helt sikker på, det er de rigtige sikringer du har kontrolleret?



 

Hej Uldal

Jeg er 99% sikker. Har lige tjekket alle sikringerne igen. Fandt også den som 'dræber' alt signal til instrumenterne - og den fejlede ikke noget.

Jeg kan se at den registrerer de kilometer vi kører. Ved ikke om signalet skulle komme fra samme sted som det til omdrejninger og speedometer. Har læst mig til at det skulle kommer fra gearkassen. 

Har også læst at der i ældre Toyotaer typisk kan være et problem med en lodning i instrumentbrættet som skulle være nem at fikse. Er det noget nogen kender til?


E

Har selv en Corolla fra 99´

Signalet til speedometer/km tæller kommer fra samme føler i gearkassen.

Og når instrumenterne går op på nul, når du sætter tændingen på, er der jo strøm til.

Det lyder sandsynligt med en fejl på printbane/lodning...

Så ud med instrumentet og få nærstuderet.    



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis