flytte 4 år gamle Naur hæk planter.

For 4 år siden fik jeg 100stk  naur hæk planter i overskud de var 20-30cm dengang, jeg  gravede en rande på 4m og satte dem i.

Nu er de 4 år og er blevet ca 1,3m høje.

Jeg har fået ryddet, et sted, jeg gerne vil ha dem sat.


Er de til at grave op nu?? har en bobcat til rådighed, tænker at grave  langs dem, og der efter ind under dem, for at ødelægge rødderne så lidt som muligt.

Eller er det forsent at flytte dem? er rødderne groet helt samme, når de står så tæt, at jeg ødelægger dem, ved at få dem fri af hinanden.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens flytte dem, og det er netop her i oktober november det er allerbedst. Der vil altid ødelægges en stor part af rødderne, uanset hvordan du gør. Jeg ville nok tage det med håndkraft / skovl og spade, og så få en klump med som ca. en skovlfuld. Men skulle der drysse mere af så skal de nok gro alligevel. Når de er flyttet bør du klippe mindst halvdelen af løvet væk, så den ikke har så meget der skal "fødes" til næste forår. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De kræver heller ikke meget jord, det er rødder der helst skal være mange af. Og få dem bredt godt ud i plantehullet. Husk at klippe den noget tilbage. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis