dram og flash i qnap nas

jeg kigger lidt på en qnap nas og nogle af modellerne har 


512mb dram og 


16 eller 512 mb flash hvad bruges flashen til i en qnap og hvad vil de 512 mb gøre i forskel er det ikke kun de app der kører på nasen der ligges op i flashen så hvis den kun bruges til alm deling af mapper er det vel ligegyldigt om den har 16 eller 512 mb ?


modelen ts-131 hvordan er denne model ?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

flash rammene bruges primært til afvikling af apps på NAS'en, men også som læse/skrive buffer.

JEg udvidede min egen DS 1813+ fra 1024 til 2048MB RAM, og det gav en mærkbar forskel i video transcoding når jeg afspiller MKV filer direkte fra NAS'en.


 

ok, vi har allrede en qnap med 16mb flash og 256 mb dram, nasen bruges kun til visinng af billeder og så ellers fil lager af billeder,dokumenter,download af programmer der bruges til instalering af maskiner 

dvs på vores maskiner har vi forskellige shares på bruger niveau.

vi bruger ikke afspildning af videoer 

ideen med nas nr 2 er fjern backup imellem de 2 nas 

dvs uanset hvad så vil det være gavnligt også med den måde vi bruger nasen med 512 mb flash ?

det endte med en brugt ts-131 fra dba 300,- er billigt til opgaven og det er klark mærkbar der er flere kræfter i denne end den gamle ts-110 model.

nu har vi lavet test med en nas til nas opsætning og der er hul igennem men når der laves backup er der nogen filer dem uden extension de er ikke med hvad gør man der 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis