Lodret træbeklædning og klemlister

Hej alle

Jeg skal til i gang med at bygge et lille isoleret skur. Væggene kommer til at bestå af følgende:
inderbeklædning ->100mm reglar med isolering imellem -> vindpap -> klemlister (25x50mm) -> lodret træbeklædning af profilbrædder.

Jeg kan forstå at det er nødvendigt med luften (klemlister) mellem vindpap og ydre træbeklædning. Når jeg nu ønsker at beklæde skure med lodrette profilbrædder vil mine klemlister jo skulle sidde vandret henad skurets sider. Hvordan kommer der så "ventilation" mellem vindpap og ydre beklædning når der er lukket at med vandrette klemlister forneden og foroven (+ et par stykker midt på)? Havde jeg valgt vandret ydre beklædning ville der jo have siddet musesikring i bunden mellem vindpap og beklædning. Med lodrette klemlister ville der således være fri passage for ventilation fra neden og op og omvendt.

Nogen som kan guide mig? :-)

På forhånd tak.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Efter din vindpap sætter du lister lodret hvor stolper står og dernæst vandret.

Ventilationen vil så ske i det lodrette lag.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej igen
Angående tidligere svar i denne tråd kom jeg til at tænke på om ikke den lodrette beklædning nemt vil kunne gynge/give sig ved montering på vandrette klemlister? Tænker at de ikke er så stærke og at der ikke er så meget at sømme i for sømpistolen?

På forhånd tak.

Hej Soegaard

Du skriver et lille skur? Så burde det jo ikke være noget problem?

Du kan jo sætte dem på 20 cm. c-c hvis det er det du vil.

Mvh.

Mikkel


Hej FoXX
Ja et lille skur på 10m3. Havde nu egentlig forestillet mig at køre 60cm så det passer med isoleringen men du har selvfølgelig ret :-) Takker


Annonce

Gør lige dig selv den tjeneste at køre 59-59.5 cm så, når det er et lille skur, du kan takke mig senere


Ja tak, naturligvis - der skulle nødig være sprækker omkring isoleringen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis