Gulvvarme virker ikke

Hej. Jeg kan ikke få gulvvarme til at fungere på vores gamle badeværelse. Der er vand på, så jeg må gå ud fra, at det er termostaten den er gal med. Jeg tænker også, at det er nålen inde i termostaten der har sat sig fast. Man kan sagtens dreje rundt, men der sker ikke noget. Problemet er, at jeg ikke kan regne ud hvordan man skille den mere ad ( se billeder).  

Jeg håber at der er nogen der kender denne termostat og kan hjælpe. På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

dette er ikke en termostat, det er en åben/lukke ventil med tal på. du skal lufte gulvvarmen ud..

luk ventilen, åben luftskruen og lad den løbe til vandet bliver varmt, derefter åben for ventilen. lad den stå 20sek. og luk så for luftskruen..

var der luft i?  det bliver lunken.  

Luk helt op for din ventil til gulvvarmen, og skru helt ned for alle dine radiatorer. Skru cirkulationspumpen helt op. Når det kun er denne ene kreds der er åben, skulle du kunne få gang i systemet igen. Sluk pumpen engang imellem, og se om der er kommet luft ved din udluftningsventil.


Søren O

Jeg har skruet ned fra de andre radiatorer og lukket op for ventilen. Der er i hvertfald ikke noget luft i og jeg har hældt en masse vand ud ( 1 liter +). Stadigvæk ikke noget varme. Og der er altså varme i de andre radiatorer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis