Fra trådpære til led

Hej herinde

Jeg vil udskifte nogle E10 og T5 pærer i en gl. radio, mest pga. varme og holdbarhed. Forsynigsspændng på alle pærer er ca.6,3 Vac. Erstatningsled er sådan set fundet, men de fleste sælgere vil jo gerne af med 50 eller flere pr. sending. Har I et bud på, hvor jeg skal købe.

 Mit andet spørgsmål lyder :  Skal der ensrettes (evt. komplet bro )  efter evt. formodstand. Hvis du lige har løsningen, er weekenden allerede solbeskinnet.  

 Obs - de gamle skalapærer er farvet (e10), derfor vil grønne leds være fint her - indikator pærer (T5) skal bare være hvide.

På forhånd tak for svar - Carsten


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal nok til kina hvis de ikke må koste spidsen af en jetjager. Eks her for E10 pærene: http://www.ebay.com/itm/5PCS-Low-po...2665937295

T5 pærene googler du selv.

Lader du være med og købe for mere end kr dk 80 inklusiv fragt skal du ikke betale hverken told/moms eller opkrævningsgebyr på kr 160. Kommer prisen over de 80 kroner venter du bare et par dage eller tre med og bestille resten, ellers kan de godt finde på og slå ordene sammen. Normalt vil der gå ca tre uger inden posten bandende og svovlende levere din kuvert i postkassen. 

Det er i øvrigt en god ide og have en PayPal konto når du handler i Kinesien, så har de mere respekt for dig.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Takker Leif - har allerede paypal-konto - ulempen med fjernkøb er jo leveringstiden, men vi kan jo ikke få i både pose og sæk.  

 Tænker en simpel transformatorløs 230v / 12Vdc strømforsyning, vil være det nemmeste alternativ, da de fleste led fås tilpasset dette. T5 sidder jo i de fleste bilers instrumenture, og kan netop erstattes med led - dog kniber det så med dim-funktionen, har jeg erfaret.


 

cdp skrev den 23-09-2017 08:01:42

Takker Leif - har allerede paypal-konto - ulempen med fjernkøb er jo leveringstiden, men vi kan jo ikke få i både pose og sæk.  

 Tænker en simpel transformatorløs 230v / 12Vdc strømforsyning, vil være det nemmeste alternativ, da de fleste led fås tilpasset dette. T5 sidder jo i de fleste bilers instrumenture, og kan netop erstattes med led - dog kniber det så med dim-funktionen, har jeg erfaret.

 Ja dim funktionen virker ikke ordentligt med led's men en sådanne en er der formodentlig ikke i en gammel radio.

Glemte i øvrigt di nok også skal have en diode i serie med dine led's, hvis de fødes med vekselstrøm.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis