Husqvarna Rider 111B start problemer

Min nabo har denne skønne Husqvarna Rider 111B, som jeg af og til servicere.
Nu er der imidlertid opstået det problem at den ikke vil køre.

Problem beskrivelse:
For at starte maskinen skal 

  • klippebordet være løftet (Microswitch aktiv)
  • Bremsepedalen trådt ned (Microswitch)


Nu kan jeg starte maskinen.

Imidlertid går den i stå lige så snart jeg slipper bremsepedalen.
Sædekontakten er kontrolleret, og det ser ud til den virker (Har målt den igennem)

Savner meget et diagram, men har ikke kunnet finde et på nettet.

Er det en ledning fra Sædekontakten der svigte, eller er det noget helt andet. Fejl i tændings låsen e.t.c. ?

Er jeg så heldig at nogen kan give mig et godt tip ?



Sune
IT Magican
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor mange ledninger sidder der til sædekontakten, hvis der er flere end to, kunne det måske godt være en defekt kontakt?

Ved ikke om det her diagram ligner, måske det kan give lidt ideer?

https://www.manualslib.com/manual/7...=60#manual


Vi prøver igen, i morgen --

Arrrh, det er godt forsøgt, men det er ikke samme maskine, så det passer ikke.
Det jeg efterlyser er mere et funktions diagram, så man kan måle på det og forstå funktionaliteten.



Sune
IT Magican

Hej 

Jeg hat ingen forstand på lige din maskine. Men på nogle klippere er der også en kontakt på klipper bordet. hvis dette er slået til, og man rejser sig fra sædet, tager den tændingen. 

Men ellers er det vel bare måle på ledningerne til sædekontakten, det plejer at være rimelig simpelt.

subwoof skrev den 23-09-2017 09:26:35

Hej 

Jeg hat ingen forstand på lige din maskine. Men på nogle klippere er der også en kontakt på klipper bordet. hvis dette er slået til, og man rejser sig fra sædet, tager den tændingen. 

Men ellers er det vel bare måle på ledningerne til sædekontakten, det plejer at være rimelig simpelt.

Og måler om der er nul ohm i ledningerne der forbinder de omtalte kontakter, da lederne inden i en ledning godt kan være afbrudt hvis den er blevet strukket/klemt. 

Og nej, kan desværre ikke lige finde et ledningsdiagram til lige din maskine.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Så vidt jeg kan se er der 3 ledninger til til bremse microswitchen, der er altså både brugt slutte og bryde. 

Måske bryde funktionen er defekt, og det får så motoren til at gå ud når du slipper pedalen?

Har du målt begge kontakter igennem?


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce
Fant du ut av problemet og hva var feil?
Det var tændingslåsen der var synderen...

Sune
IT Magican
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis