Leje grund i 100år

Hej, hvordan er reglerne med at lave en eks 100 årig leje kontrakt på en grund der ikke skal bygges på? Er blevet tilbudt en grund til næsten ingen penge, men ønsker ikke at bruge alle de penge på skøde og lign. Kan vi ikke bare lave en leje kontrakt på eks 100 år forudbetalt? :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har været i en bestyrelse for en spejdergruppe. Vores "klubhus" ligger i en skov hvor ejeren ville give os lov til at have huset liggende gratis. Men det blev så via en lejekontrakt. Det har været ok. også i forhold til at optage kreditforenings lån m.m. Vi startede med en 30 årig kontrakt, med en pris på 1 kr. årlig.   Problemet med at være på lejet grund er naturligvis hvis der kommer nye ejere som ønsker at bruge jordstykket til andet formål, eller som vil have mange flere penge i lejeindtægt, når det er så forholdsvis korte lejemål som 30 år. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg mener at have hørt, at hvis man vil være helt sikker på at en lejekontrakt "holder", så skal man få den tinglyst på ejendommen (= tinglysningsudgifter).

Jeg har oplevet det i det virkelige liv, hvilken kan gøre en ejendom usælgelig. Til gengæld kan en ejer lade den gå på tvangsauktion.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Hvis grunden er matrikuleret (BBR) så koster det da ikke så forfærdelig meget at få skøde på grunden. 1600 kr til tinglysning og 4-5.000 kr i skrivepenge til en advokat.

Ps. Men skal arealet udskilles fra en større matrikel (skelpæle mv.) så koster det kassen. Sidst jeg (og min nabo) tilsammen købte et 3.000 m2 stort markstykke som vi delte, løb omkostningerne (fast pris med det hele) op i 45.000 kr til deling   


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis