Ustabilt bord

Jeg har næsten lige købt et bord, og allerede kort efter bemærkede jeg, at hvis man bare ramte den mindste smule ind i det, så gyngede det meget frem og tilbage. Jeg har været nede i butikken og spørge, og deres udvisningsmodel gjorde det samme. De havde umiddelbart ikke nogen løsning til problemet, udover at jeg skulle efterspænde skruerne, men det har jeg allerede gjort.

Bordet har kun kostet 1.500, så det er ikke fordi det er særlig god kvalitet. Men jeg havde et næsten identisk bord fra Jysk som ikke havde samme problem. Bordet jeg havde fra Jysk, havde også ben i massivt jern, eller hvad man skal sige. Benene på dette bord kan meget nemt trykkes ind, og da det skulle samles, skulle man selv skubbe benene udad for at de kunne skrues fast op i bordet. Jeg ved ikke, om dette kunne være problemet, men jeg mistænker det i hvert fald meget for at være det.

Nogle der kender en løsning til problem?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja hvis ellers benene er spændt fast i bordpladen, så må det være en konstruktions svaghed.

Det ligner et  bord med udtræk, har du låst de to "halvdele" sammen (hvis de da kan låses)


Vi prøver igen, i morgen --

Et bord til 1500 skal ikke kunne stå og gynge ved normalt brug. Var det mit bord fik sælger det tilbage igen med tak for lån.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Problemet er, at jeg gerne vil have et bord i den størrelse, men også samtidig med udtræk, og der findes ikke rigtig andre i den prisklasse med det udseende der.

Kan det muligvis have noget at gøre med, at bordet har udtræk?

Dels er problemet at bordpladen er for tynd og derfor fjeder. Men noget kunne hjælpe ved at de tre ender blev svejst på en jernplade, som så blev skruet i plade. er det gevindbøsninger eller er det bare træskruer i spånplade?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Synes nu ikke pladen er tynd, men nærmere benene der er for svage 🤔 Ja, de bliver skruet op i et gevind, der isat i bunden, men trods er det meget vakkelvorn. Er så ærgerlig, da jeg lige har købt det. 
Tror det ville hjælpe hvis benene ved gulvet peger lidt udad.

Har boret nye huller og "vredet" dem længere fra hinanden, det hjalp lidt, men stadigvæk ikke optimalt. Har bestilt nye bordben, og bér til, at det kan stabilisere det bedre. Tak for gode forslag og hjælp 👍
Mnf skrev den 07-03-2022 09:09:36

Har boret nye huller og "vredet" dem længere fra hinanden, det hjalp lidt, men stadigvæk ikke optimalt. Har bestilt nye bordben, og bér til, at det kan stabilisere det bedre. Tak for gode forslag og hjælp 👍

 Virkede det? Står i samme situation..


Jacob
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis