Utæt tagrende i samling, plast

God lørdag.

Min tagrende er blevet utæt i samlingen ved et hjørne; der drypper vand ud af samlingen.

Det ser ud som om det ikke sidder rigtigt samlet, men jeg kan ikke rykket det på plads.

Det er selvfølgelig et sted på tagrenden der ligger lidt lavere, så der står vand hele tiden.

Jeg har ikke lyst til at pille hjørnestykket af pga. risiko for at platic'en brækker.

Kan man få noget fugelim der kan bruges under vand, og duer det  ? f.eks. Tec7

http://protex.dk/produkt/tec7

... gerne noget kan kan købe i gængse butikker ?


Hvis jeg skulle få brug for stumper, er der nogen der kan se hvilket mærke tagrenderne er ? - jeg synes ikke lige jeg kan finde noget der ligner ved søgning på nettet.


Mvh 


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tec7 er rigtigt godt og hæfter også på våde flader vi bruger det selv en del på jobbet og det vil være et rigtigt godt bud.... jeg ville selv bruge tec7 hvis jeg stod i din situation

Ja tec7 er godt til mange ting..

Dog ville jeg skille den utætte samling ad, og få det renset og tørret, så får du det bedste resultat, også med Tec-7


Vi prøver igen, i morgen --

Aftørre vandet med en klud og så hårtørrer for resten. Men det bliver nok først i næste weekend aty vejret bliver til det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så fik jeg lavet den finanskrisereparation. Vandet var dryppet ud af tagrenden, så der var tørt, det blev gjort rent, blæst tørt og sprittet af....

Er godt klar over at det bedste ville være at skille det ad og samle igen, men jeg er bange for at plastic'en brækker; det er 20 år gammelt, og jeg ved ikke om jeg kan få fat i stumper... båber det her holder tæt


Annonce

Det er en ommer.... tagrenden er blevet et par mm kortere i nattekulden, så limningen er revet over :-(

Var det Tec-7 du brugte ?


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, tec7. Tror såmænd produktet er ok, men holde sammen på noget der arbejder, er der ikke noget der kan.

Silicone har jeg  tidligere brugt med held. Det kan give sig lidt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ellers er det her en af mine favoritter til rep af alt mellem himmel og jord.  http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/212572


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis