Indvendig gevindstang/rør søges.

Hej er der nogle der kender til en slags gevindstang eller rør og om de findes i længder på en meter, gerne m4 eller m5. 

Eller må jeg selv til at lave gevind i en stang rundjern?



25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det du søger en "lang møtrik på 1 meter" ? Det har jeg aldrig set...

møtrikker fås dog i bredere udgaver end de normale.


Vi prøver igen, i morgen --

Når man sætter komponenter i (f.eks. en printplade) i en eltavle som skal hæves op fra underlaget, findes der nogle 6 kantede stag med ret lang indvendig gevind. Men det er ikke mere end 70-80 mm så der er jo langt til dine behov er opfyldt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg mener at have set gevindstænger i den dimension og længde, du søger, i min tømmerhandel. Hvis du søger på GOOGLE findes de i både rustfri og elektroforsinkede.


fase

Det var gevind rør der bliver efterspurgt- 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der bliver faktisk spurgt om begge dele, idet der i indlægget bliver spurgt: " Eller må jeg selv lave gevind i en stang rundjern" . Rundjern kan man vist nok kun lave gevind på ydersiden af   .


fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 16-09-2017 09:53:03

Der bliver faktisk spurgt om begge dele, idet der i indlægget bliver spurgt: " Eller må jeg selv lave gevind i en stang rundjern" . Rundjern kan man vist nok kun lave gevind på ydersiden af   .

 Hvorfor skulle man ikke kunne lave indvendigt gevind i rundjern?

Bortset fra det, jeg forsøger at forestille mig hvordan et "gevindrør" skulle kunne produceres i en meters længde. Men min fantasi rækker ikke.

Hvorfor man ikke kan lave indvendigt gevind i rundjern, fordi min opfattelse af rundjern er, at det er massivt altså uden gennemgående hul. Havde der været hul igennem, ville jeg  have opfattet emnet som et rør. 

Men noget helt andet er, om ikke man kunne bruge et rør, hvor der var svejset en møtrik på i hver ende. Det kommer selvfølgelig an på, hvad det skal bruges til.


fase
S. Fabrin skrev den 16-09-2017 11:26:25

Hvorfor man ikke kan lave indvendigt gevind i rundjern, fordi min opfattelse af rundjern er, at det er massivt altså uden gennemgående hul. Havde der været hul igennem, ville jeg  have opfattet emnet som et rør. 

 Nåh ja. At bore et hul og skære gevind er naturligvis utænkeligt.   

Ja man kan godt sige det er et stk møtrik på 1 meter jeg eller ligende jeg søger, men det er måske ikke ligeså nemt at fremstille som en almindelig gevind stang, ellers er der bare ikke et markede.

Bore da bare et hul og skærer gevind, det sikkert også en billigere løsning.

Men tak for hurtig feedback, så fik jeg afklaret at det ikke kun er mig der ikke kan finde so ein ding.

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis