Maxi K - problemer med ledningerne

Min Maxi driller😠 Fra min tĂŠnding kommer 2 ledninger - en gul og en sort. IfĂžlge ledningsdiagrammet er den gule strĂžm til for- og baglygter, og den sorte er til stopknappen. Hvis jeg forbinder ledningerne som ledningsdiagrammet foreskriver, har jeg ingen gnist pĂ„ tĂŠndrĂžret. Jeg fĂ„r kun gnist hvis jeg forbinder den gule og sorte ledning, hvilket ikke stemmer overens med nogle diagrammer jeg kan finde.

Kan nogen gennemskue hvad der gÄr galt?

14 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er bare underligt, for en anden Maxi jeg har kan godt lave gnist pÄ tÊndrÞret selvom den gule og sorte ledning fra tÊndingen ikke er forbundet til noget?!

Tja, godt spĂžrgsmĂ„l. Begge er Maxi K, denne ene er fra 1976 og den anden er fra 1977. Og begge har kun de to ledninger fra tĂŠndingen, den gule og den sorte. 76 modellen gnistrer ikke hvis de to ledninger ikke er samlet, men 77 modellen gĂžr đŸ€”

jeg kan ikke sige hvorfor uden billede af tĂŠndingen systemet det kan vĂŠre bygge flere spoler pĂ„, eller eklektisk tĂŠnding pĂ„ 

Den burde kÞre selvom ledningerne ikke er forbundet. Men har du tjekket om den sorte ledning sidder rigtigt pÄ ankerpladsen og er beskadiget og kortslutter? Hvis den rammer stel starter den ikke lÊngere

Der sidde en samlemuffe lige fĂžr ledningerne gĂ„r ind bag svinghjulet med tre ledninger. Jeg vil kraftigt formode der er byttet rundt pĂ„ ledningerne i den.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"DiskutĂ©r ikke med en idiot. Vedkommende vil gĂžre alt for og trĂŠkke dig ned pĂ„ sit eget sĂžlle niveau, for derefter at slĂ„ dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlÊg i trÄden.
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis