Delvis Renovering af 1.sal, undertag, eller ej?

Hejsa

Jeg står desværre foran at måtte rive et rum med på 1.sal, da det drypper ind, når det regner fra en bestemt retning... hullet er ikke til at se udefra, så jeg må nok i gang, indefra..

Jeg skal renovere den del af 1.sal alligevel, men havde gerne ventet 5 år med projektet...

Nå, når jeg spørger her, er det for at blive klogere på, hvilken løsning jeg skal bruge for at tætne taget..

Min første plan var at understryge, med bitumen(som der er gjort for 50år siden..) men jeg kom til at tænke på, om jeg i stedet skulle/kunne sætte en slags undertag op, mellem spærene?

Hvis det lyder smartere, så giv gerne råd ift. Materialevalg og eventuelle tricks..:-)

Og skal jeg stadig understryge, selvom jeg evt. Sætter undertag op?(jeg vil jo selvfølgelig også prøve at reparere den konkrete utæthed)

Lidt info:

Tag af betontegl, fra 1965

Arealet er ca. 20kvm.

Spørg endelig, hvis der er noget jeg er uklar omkring:-)



 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke lave undertag uden at udskifte taget.

Jeg ville forsøge en "nødløsning" med rep af understrygningen med en god kit egnet til formålet.

Hej Orla


Mange tak for svar.. nu så jeg lige din hjemmesiden, i din signatur, dette er også meldt til ejerskifteforsikringer, som har meldt at det er min opgave at finde fejlen, de vil ikke undersøge årsagen til at der kommer vand ind!(de er meget hjælpsomme!, ment stærkt ironisk!)

Nej, det var også min oprindelige tanke...

Jeg har set winwin plader, som jeg nu overvejer at lægge mellem spærene, enten som vindkasser, eller hele vejen op ad skråvæggen, giver det mening at føre dem med op? Eller skal jeg nøjes med vindkasse-løsningen (og med vindkasser, mener jeg at jeg vil sætte winwin plader på de nederste 60-90cm)


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis