Ændring af fald på tagrende

Jeg har en gammel staldbygning hvor der sidder nogle randjern som stadig er fine men tagrenden er taget/faldet ned for mange år siden. Nu vil jeg gerne sætte en ny zinktagrende op og for lige at checke faldet på randjernene tog jeg an aften min krydslaser og målte afstanden fra laserstregen til bunden af randjernet.

Af grafen kan man se at det laveste punkt er ved jern 19, men det er bare ikke der hvor min kloak hvortil jeg vil aflede vandet til, er, det kunne til nød være ved jern 25, men så skal jeg lave noget fusk, det bedste ville være hvis jeg kunne lede det hen til jern 1. Nu er mit spørgsmøl om jeg kan ændre faldet mens jernene sidder på, ved at bøje dem, eller jeg bliver nød til at bide i det sure æble og tage dem ned, og så er spørgsmålet om det overhovedet kan betale sig at genbruge jernene for godt nok er de OK men de er langt fra nye?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

byt til nyt. husk expansion stykke på de 15m rende du har

Hvis forkanten på rendejernene svinger tilsvarende, kan du let bøje dem på plads, og se om det hjælper. Ellers ville jeg købe nye jerne. Brug evt konsoljern, der er lettere at styre i højden - især hvis ikke du har en god rendejernsbukker.

Mvh Erik

Konsoljern på en gammel staldbygning er vist ikke muligt .. ? Der er meget sjældent sternbrædder her....


Nye rendejern er vejen frem, især når du vil ha zink render, de holder maaaange år, så er det ærgeligt at spare rendejernene væk...

Tak for svar.


Nej, konsoljern kan ikke monteres da der ikke er nogen sternbrædder at skrue dem fast i. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis