Telefonledning fra hus til værksted

Hej, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan trække et telefonkabel ud til mit værksted, og hvor præcist jeg skal gøre det fra.

Sagen er at husstand og værksted skal have telefonforbindelse(internet) men på 2 forskellige regninger, så der skal sættes et nyt "stik" op ude i værkstedet. Hvilke kabler og hvordan er det nemmest at føre / lave sådan en løsning? 


På forhånd tak :)


Kasper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du skriver på to forskellige regninger, lyder det som to forskellige telefonnumre, er det rigtigt?


fase

Så i min verden skal telefonkablet vel bare splejses ved telefonindgangen ved huset, og et kabel føres over til værkstedet?


Kasper

Du skal finde teleselskabets skillepunkt på din ejendom - nok det du kalder telefonindgangen. Her skal du finde ud af, om der er ført to par ledninger ind til dig. Det er der måske, men ikke nødvendigvis. Hvis der kun er et par, så kan du ikke umiddelbart koble to routere til. 

Hvis der er to par, kan det par, som ikke bliver brugt føres til værkstedet.

Under alle omstændigheder er du nød til at kontakte dit teleselskab, for at finde ud af, om det kan lade sig gøre. De vil nok også tage sig betalt for at etablere den ekstra forbindelse. Her kan du dog måske spare lidt, ved at få den etableret tæt på skillepunktet, og selv føre den videre til værksted.

Skal deles på 2 regninger så skal der være et nummer der tilhører hver af dem. Og det kan kun gøres med et par ledninger til hver af dem. Altså 2 par.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror ofte der er flere forbindelser ført ind, jeg bruger to linjer på samme ruter, for at fordoble hastigheden.

Men det skal kobles om på "centralen", da kun den linje der bruges er koblet til i den "anden" ende.

Jeg har intet telefonnummer på linjerne, så de hedder EM og et 6 cifret nummer. 


Vi prøver igen, i morgen --

Det kan man ikke lave selv , du skal kontakte dit teleselskab , og de vil straks kunne se om det kan lade sig gøre , telenettet er computerovervåget så de vil kunne se om du har ulovligt pillet ved det .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for svarrene 


Kasper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis