problemer med ovn

Jeg har ikke brugt ovnen siden i sommer. Da jeg tænder i dag, er der ikke varme og lys. Varmluft-blæser kører som det eneste.

 Jeg har checket sikringer, som ser ok ud, men et kraftigt tordenvejr, slog fejltrømsrelæet på et tidspunkt. Er der sikringer i selve komfuret? Det er et nyere voss/elektrolux, hvor knapperne trykkes frem ved brug.

Vh. Carsten


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Går uret rigtigt?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Update - Fik bagpladen af, har ohm't varmlegeme, checket en lille glassikring, ( sikkert for-sikring før lys, relæ, styring  e.lign.)  -  alt uden fejl.. o-ledning/terminal er luset til flere stik med et par klemmer, som jeg har spændt efter. Synes umiddelbart ikke jeg har gjort andet end ovenstående, men nu virker det hele igen.

 Sidder der mon en kondensbeskyttelse, som kan drille ?? Fejlstrømsrelæ har ikke klappet på noget tidspunkt. 


 

Fejlen er fundet  - man kan jo ikke bruge ovnen, samtidig med en forbrugskilde i stikket. Og den er kommet i form af en ny kaffemaskine, der blev flyttet til stikket. Det forklarer jo sikring på bagside, så de 16A ikke ryger på frontstik. Sorry folks, learning by doing..  


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis