Rådgivning vedr hus

Hej

Jeg overvejer at købe et hus men muren afskrækker mig lidt. Det skal siges det er et meget billigt hus. Men vil gerne høre hvad i mener om disse billeder af murværket. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kontakt en byggesagkyndig + et forsikringsselskab...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der har været en byggesagkyndig på vedr tilstandsrapport. Men tænker mere det er et gammelt hus fra 1929 - deter jo tydeligvis sætningsfejl. Det er tildels rep. men så har huset vel også sat sig? - tænker hvis man for rep det sidste fuger og evt hvidkalker eller lign? gode råd modtages gerne?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Puha - den er jo svær.. hvornår er sætningsskaderne fra? det er jo vigtigt.. Vi har oplevet i år - ikke på en beboelsebygning, men på andet - at alt den nedbør - selv på sandet jord - satte gang i voldsomme sætninger.. og havde vi ikke reageret hurtigt, var det nok brast sammen.. selvom det har stået i mange år :-(
Men @Orla Nautrup eller "den bygningssagkyndige"? kommer forhåbentligt på banen med gode råd?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Husk også på - at begynde at renovere på et gammelt hus, kan være dyrere, end at bygge nyt.. tænk på driftsomkostninger.. vores sparede, forrenter nok ca. 1,5 mill...!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

jeg ved området er ramt af forhøjet grundvand - har jeg tjekket på dingeo.dk  - om det har forudsaget sætningsskaden ved jeg ikke. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja men huset er meget meget billigt og tænker at bruge det som sommerhus. Køkken og badeværelse er ok renoveret. Så det er kun facaden samt maling af vinduer og lign

Ok - lyder til, at du tænker over tingene..  :-) 

- måske et godt omfangsdræn, kunne svare sig?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tror ikke huset kan bære for store investeringer så er lidt ude efter lidt billigere alternativer.

Kan se soklen er forstærket med nyt beton/mørtel hele vejen rundt om huset ca 5 cm. Det er vel meget godt?lidt rep af mustens fugerne og måske en hvidkalkning kunne det være en ok løsning til facaden?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også